Tabungan

28 February 2014

SURAT TERBUKA UNTUK KALIAN

PELUANG UNTUK MENGUBAH EKONOMI KELUARGA KITA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Terlebih dahulu, saya minta maaf sekiranya entry ini menggangu hari kalian. Hendak pula tengok tajuk entry macam itu kan :). Saya cuma perlukan masa kalian dalam 4-5 minit untuk baca entry ini :). Selebihnya, terpulang kepada pertimbangan kalian hehe.

Dunia semakin kian mencabar. Sana sini kita ditakutkan dengan harga barang-barang yang semakin naik dan tak pernah turun selain kangkung :).

Kadang-kadang, hari boleh jadi murung hanya kerana memikirkan ekonomi Negara dan keluarga. Percaya atau tidak, ini jugalah antara sebab kenapa rakyat Malaysia semakin ramai yang mengalami tekanan perasaan.

Tapi, apa yang kita buat untuk keluar dari belenggu tersebut? Apa usaha kita? Apa yang sudah kita buat? Yang penting, apa yang KALIAN buat?

Di sini, saya ingin kongsikan – apa yang SAYA buat.


SHAKLEE

Dari dulu, saya agak SINIS dengan perniagaan MLM. Pada saya, MLM adalah satu perniagaan yang hanya menguntungkan upline dan mempergunakan downline. Pada saya, itu adalah maksud MLM.

Hinggalah satu hari saya diperkenalkan kepada SHAKLEE oleh seorang rakan baik saya. Saya masih ingat pertama kali saya makan supplemen dari SHAKLEE iaitu ketika saya mengandung anak yang pertama. 

Ketika saya mengandungkan Qalesya Alia, saya terpaksa menjalani pembedahan untuk membuang cyst semasa kandungan berumur 6 minggu dan saya mengalami demam campak semasa kandungan saya berumur 10 minggu.

Melihat keadaan di atas, kalian tentu boleh bayangkan betapa lemahnya badan saya ketika itu. Di awal trimester, saya diduga dengan pelbagai masalah kesihatan.

Namun selepas diduga, Tuhan temukan saya dengan supplemen ini. Alhamdulillah, dengan izinNya, saya serasi dengan supplemen SHAKLEE. Ketika itu, saya ambil Vitalea, Vitamin C, dan ESP. Alhamdulillah – Alhamdulillah – saya selamat melahirkan Qalesya Alia secara normal genap kandungan berusia 9 bulan :)


MULA SERTAI SHAKLEE

Seperti yang saya katakan – saya agak SINIKAL dengan MLM. Bermakna saya juga agak SINIKAL dengan SHAKLEE. Namun, oleh kerana kebaikan dan kelebihan supplemen SHAKLEE, saya mula sertai SHAKLEE – tapi bukan untuk meniaga tetapi hanya untuk dapatkan harga yang jauh lebih MURAH apabila menyertai SHAKLEE.

Upline saya juga tidak memaksa saya ketika itu kerana pada beliau – biarlah keinginan itu datang dari diri sendiri dan bukannya paksaan.

Tapi, dari sehari ke sehari, melalui group FB yang saya sertai (automatik jadi ahli bila sertai SHAKLEE) saya sangat terkejut dengan pendapatan yang mereka jana!

Leader kumpulan kami, asalnya adalah seorang Engineer di Petronas. Cuba bayangkan berapa gaji beliau di Petronas – tapi beliau telahpun menghantar surat perletakan jawatan kerana SHAKLEE yang dulu menjadi pendapatan kedua telah pun naik takhta menjadi pendapatan utama beliau. Percaya atau tidak, bonus bulanan beliau melalui SHAKLEE adalah lebih kurang RM140,000! Itu adalah bonus bulanan! Bukan bonus tahunan ya :).

Melalui entry ini saya kongsikan satu maklumat penting SHAKLEE. Ini adalah Jadual pendapatan SHAKLEE. Sekiranya kita berusaha, dengan izin Allah, pendapatan boleh dijana sehingga RM600,000 sebulan! 


**sertai saya dan saya dedahkan lebih banyak lagi rahsia WANG BESAR SHAKLEE.

MENGAPA SHAKLEE?

Ya. Mengapa SHAKLEE

Satu yang saya kagum dengan ahli SHAKLEE – kami di ajar dengan ilmu marketing. PERCUMA. Tak perlu bayar apa. Marketing ONLINE? Marketing OFFLINE? Mekanisma dalam marketing? Semua itu dikongsi bersama di dalam SHAKLEE.

Kelas? Tak perlu ke kelas, tinggalkan anak-anak dirumah, berjaga sampai lewat malam hanya kerana mengejar kelas. Tak perlu semua itu.

Dengan SHAKLEE, MENTORING dan COACHING dibuat secara ONLINE!

Duduk dengan anak-anak dirumah – sambil bercoaching.
Duduk dengan suami / teman suami tengok TV – sambil bercoaching.

Sangat flexible!!

Pembelian barang?

Semuanya dihujung jari! Nak daftar downline? Semuanya ONLINE sahaja! Tak perlu ke hulu ke hilir mencari pejabat pos, nak pos barang – TAK PERLU! Semuanya ONLINE sahaja!!

Pendek kata – dengan SHAKLEE, inshaAllah dengan izin Allah, semuanya mudah!


PILIHAN DI TANGAN ANDA

Saya sudah ceritakan semuanya.
Apa yang SAYA buat.
Dan apa yang perlu ANDA buat.

Kenapa saya berkongsi perkara ini? Kerana saya percaya, REZEKI LEBIH MURAH APABILA KITA KONGSI SECARA BERJEMAAH. 

Apa tunggu lagi? Ini adalah peluang untuk kita semua mengubah ekonomi keluarga. Mahu cuba? Mahu maklumat lanjut – jangan malu, jangan segan, hubungi saya – kita bercerita. :)

InshaAllah – saya sedia membantu.

Kecil tapak tangan, satu Malaysia saya tadahkan :)

Wanita Mutalib
SID SHAKLEE 886846
017-2350404


1 comment:

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...