Tabungan

10 November 2009

..waktu untuk rehat..tumpang menulis sebentar..


cabaran dah bermula..
pening dah mula menziarahi kepala..
dah ader jari-jari halus main garu-garu dalam kerongkong..
badan sudah mula kurang selesa..
.
.
wah..makin hari wanita makin mengada-ngada..
tak mahu makan ini makan itu..
kalau rasa mahu makan..terus pi cari..takut nanti tak masuk dah..
kalau baca paper..tengok gambar makanan pun dah boleh wat kerongkong geli-geliman..
amboi mengadanya..
tengok gambar ajer kot..
.
.
cepat rasa penat..wat keje sikit dah nak berehat..kerja rumah apa tah lagi..sekarang ada adik..leh la mintak tolong dengan dia..kalau dia balik bercuti nanti..siapa mahu tolong..halahai..
badan dah sedia gemuk..kaki memang dah kecik..beban badan sendiri pun tak mampu bawak,ni kan pula dah berdua..kelakar la hehe..
.
.
banyak perkara dah tak boleh buat..
nak main badminton tak boleh *walaupun sempat gak main sabtu lepas*
nak poco-poco pun tak boleh *walaupun sempat gak poco-poco semalam lepas kerja*
semuanya mengundang kemarahan dan kekecewaan nazri..
sori yer bang..bagi masa kat saya sesuaikan diri yer..
.
.
emosi pun cepat terganggu..cepat sangat nak terasa..tapi kiter cuba untuk tak bermasam muka..kiter senyum ajer..kalu tak caya tengokla kiter kat pejabat..kiter sentiasa senyum..tegur semua orang..orang tanyer sihat ker..kiter kata maintainnnn..padahal tengah pening dan rasa mual..sebab kiter baca buku..katanya..emosi mempengaruhi perkembangan janin nih..kalu mak dia tenang..happy sentiasa..nanti anak pun ikut macam mak dia..
.
.
kiter nak anak kiter happy..tenang..sihat..sempurna sifat hee..yer..manusia biasa banyak kekurangan..tapi taknak la ajar dia jadi manusia yang cepat sentap kan..
.
.
macam mak dia la..cepat sangat sentap sekarang ni..jangan di ajar..jangan di ajar..sabar ta..berkawan dengan semua..kalu perlu jaga hati orang..nak wat camner..jaga la eh..oke la..karang nak tegur kawan yang sentap dengan kiter tuh..walaupun kiter pun ader sentap dengan dia..tapi belajar lembut hati..supaya anak kiter nanti lembut hati cam mak nyer juga..
.
.
rasa-rasa betul tak pertimbangan nih??..dengan kawan..tak salahkan beralah..mungkin kalau atas dasar kerja..kena ajar keras hati kot..hehehehe..
.
.
p/s ~
ibu mengandung dah mula membebel..
takper kan kalu kiter citer pengalaman kiter sepanjang mengandung nih hehe..
anak pertama..ihiks..
mohon diberi peluang..
sayang kamoo semua :)
.
.

6 comments:

  1. Sabau puan.
    Ala biasa lah anak first kan.
    Nanti da anak ke 5 6 nan ado semuanya.

    Orang mengandung memang gitu.
    emo memanjang.
    Tapi orang tak ngandung pun nak emo.
    Gi mana seh?
    KAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  2. Salam Ta Adik Akak yang EMO hahaha...my suggestion is....ni Ta kena think positive...okay!
    Sabar tau...panjang ceramah kat bawah ni!!!

    Dulu...meaning..as early as 21 to 11 years back..Akak buta IT...tak canggih macam sekarang ni...I wish...

    What Ta can do....make your blog a momento for your child to know...how the moment you conceive...you write all experiences dan EMO ...ke apa ke...doesnt mean ditujukan untuk pembaca...but a keep sake, a diary..all reports...clinics...scan pictures...so suatu hari nanti Baby Ta dapat cerita sebenar dari pengalaman Ta mengandungkan hingga lahir...or prolong...lagi sampai...anak2 Ta yang lain...!!
    At least akak kasi Ta idea of a project you should think of doing? What say you?

    ReplyDelete
  3. ucu manja ~
    ihiks insyaAllah akan terus bersabar hee..

    kak watie ~
    betul gak kan..wat catatan peribadi ihiks..thanks kakak :)

    alvin ~
    cumil kah hee..tapi tak dapat dah la..nazri tak bagi huhu.. :p

    ReplyDelete
  4. eii..bestnya kak wanita tngah berbadan dua..tak sabr nak jadi auntie..huhu..morning sickness ni saya blm rasa..ya la blm kawin cmna nak rasa..hehe.sengal sikit bleh eh..hehe

    ReplyDelete
  5. solehah ~

    ni bukan sengal..

    ni comel namanyer hehehehe..

    teruskan dengan kecomelan kamu hee..muahsss :p

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...