Tabungan

15 October 2010

bajet oh bajet

maka selesai sudah pembentangan bajet 2011..
seperti yang sudah dijangka, tiada bonus, sekadar saguhati buat penjawat awam..
jadi la daripada tiada langsung..
ramai juga pujuk hati macam tu..
tapi tak mengapa.. buat kerja dengan ikhlas.. sudah :)

kesan kepada aku?

ahaks..
selain daripada saguhati tersebut *yang mana sebenarnya aku berangan-angan sekiranya ada bonus 2 bulan, cukup sudah untuk kos bersalin, namun tiada* masih ada beberapa perkara yang mana tetap memberi senyuman dan sengih kerang ahaks..

satu ~ cuti bersalin.. wah, boleh mintak 90 hari.. mestilah aku mohon 90 hari.. so, terima kasih PM.. walau sempat ibu mentua mengusik "masuk kerja nanti, lupa segala :p"..

dua ~ skim perumahan.. wah jaminan 10% pendahuluan oleh kerajaan.. boleh la survey rumah lepas ni :)

tiga ~ ahaks, cukai jualan telefon bimbit dimansuhkan.. bila berkuatkuasa? tak sabar nya ahaks..

hmm..itu je la kot yang mengembirakan hati ihiks..

namun buat semua pemimpin pun..

ketua kampung dan imam dapat tambahan dalam elaun mereka..
mesti lepas ni ramai berebut nak jadi ketua kampung..
jangan la pulak sampai bertarik rambut ya ihiks..

p/s~
namun ada satu yang menyesakkan hati dan suami..
sabar wahai suami..
aku tetap menyokong kamoo sepenuhnya..

4 comments:

  1. Salam,
    Mmmmm alhamdulillah. Paling tidak dapat 90 hari ya...ada orang lain kena plan untuk kawin dulu bagi dapatkan 90 hari tu padahal....dah kawin pun belum tentu merasa cuti 90 hari

    Ish! ish! ish!

    ReplyDelete
  2. berita gembira buat akak..
    bersenyum la akak...

    ReplyDelete
  3. jelessssssnya...



    FIL kRina mesti gembira dpt elaun lebih..

    ReplyDelete
  4. anyss ~ rezeki masing2 :)

    MS ~ senyummmm :)

    KRina ~ jgn jelessss :p
    wah, pemimpin yang FIL kakak, tahniah naik elaun :)

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...