Tabungan

10 June 2013

Shaklee tawar peluang pendapatan!!



PETALING JAYA 7 Jun - Pengeluar produk kesihatan, penjagaan diri dan rumah, Shaklee Products (M) Sdn. Bhd. (Shaklee Malaysia) merancang menawarkan lebih peluang perniagaan kepada masyarakat khususnya golongan ibu muda bagi meningkatkan taraf hidup dan ekonomi mereka.

Presiden Shaklee Antarabangsa, Bradford Richardson (gambar) berkata, rancangan tersebut didorong oleh pencapaian cawangan syarikat itu di Malaysia yang telah mencatat prestasi amat menggalakkan sejak mula beroperasi pada 1995.

Katanya, pasaran produk kesihatan menjanjikan potensi yang besar memandangkan tahap kesedaran rakyat negara ini dalam peringkat yang amat memberangsangkan.

"Bagi tempoh tiga tahun kebelakangan ini, penyertaan masyarakat khususnya golongan ibu muda dalam perniagaan syarikat semakin menunjukkan peningkatan.

"Kami lihat ramai ibu muda suka melibatkan perniagaan sedemikian kerana ia mudah, dapat bekerja dari rumah dan secara tidak langsung menyumbang kepada pendapatan isi rumah sementara menjaga anak-anak mereka.

"Malah perniagaan ini bukan sahaja memberi keuntungan kepada mereka tetapi kepada semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum, umur dan jantina.

"Saya berharap Shaklee dapat membantu meningkatkan kehidupan rakyat dengan membuka peluang kepada pencari kerja dan peniaga sepenuh masa atau sambilan yang berhasrat menambah pendapatan sedia ada termasuk golongan suri rumah, ibu tunggal dan warga emas," katanya dalam temu bual di sini semalam.

Turut hadir Pengurus Besar Serantau Asia Tenggara Shaklee Malaysia, Victor Lim.

Richardson berkata, dengan inisiatif demikian ia dapat menggalakkan lagi ibu muda supaya lebih menghargai nilai diri dengan penguasaan ilmu pengetahuan dan maklumat mengenai perniagaan.

Tambah beliau, pihaknya membuka peluang kepada orang ramai untuk mengetahui dan mempelajari teknik dan kebolehan berniaga yang bermula dari bawah, seterusnya ke peringkat lebih tinggi dengan pelaburan modal sebanyak RM600 bagi memulakan perniagaan.

Mengulas mengenai kemajuan operasi Shaklee di Malaysia, Victor berkata, sejak penubuhan syarikatnya, pihaknya sudah mempunyai lebih 170,000 ahli termasuk pengedar dan ketua jurujual yang komited dalam penjualan produk.

Dalam perkembangan lain, Richardson berkata, Persidangan Kebangsaan Shaklee 2012/2013 akan diadakan di Sunway Resorts Hotel & Spa esok bagi memberi pengiktirafan kepada pengedar dan penjual produk Shaklee.

Sumber - Utusan.


***

Memang tak dinafikan zaman sekarang ni, kita sangat-sangat perlukan side income. Aku sendiri perlu jana pendapatan sampingan sebab aku rasa dengan pendapatan aku sekarang, aku memang takkan boleh survive. Dan atas sebab itu juga aku memilih Shaklee.

Jangan tanya aku kenapa aku pilih Shaklee sebab aku sendiri tak tahu kenapa dalam banyak-banyak jenama kesihatan, Shaklee juga yang aku pilih.

Mungkin kerana Shaklee salah satu jenama yang dah lama berada dalam pasaran kesihatan. Untuk makluman semua, Shaklee dah masuk pasaran sejak dari 1970-an. Mula bertapak di Malaysia dari tahun 1995. Jadi boleh bayang tak betapa kukuhnya Shaklee.

Dan satu yang buat aku suka Shaklee ialah sebab kebanyakan supplement dia adalah dalam bentuk pil. Sebab aku bab-bab minum ni memang lemah. Asyik lupa saja. Kalau pil, memang sekali jalan. Senang. 

Oleh kerana aku sendiri memang makan Shaklee, memang terasa perbezaan sebelum dan selepas ambil Shaklee, jadi aku decide untuk join Shaklee.

Masa mula-mula penglibatan aku, memang aku agak malas. Banyak kena marah dengan mami (mentor) aku. Tapi yang best tentang mentor aku ialah dia tak pernah give-up dengan anak-anak dia. Kalau malas sikit, dia mesti babap. Jadi aku sentiasa alert dengan promosi semasa Shaklee.

Shaklee pada aku memang menyeluruh, ada macam-macam set. Set paling glamer dalam Shaklee ialah set pantang dan set menyusu. Pada aku, set pantang dan set menyusu ni hot sebab kebanyakannya consume melalui pil sahaja. Memang tak renyah. Aku masa pantang dan menyusu pun memang ambil Shaklee dan Alhamdulillah Cha menyusu sampai umur dia hampir 2 tahun. Walaupun aku ni tak banyak susu, tapi Alhamdulillah dengan pengambilan set menyusu Shaklee secara konsisten, susu aku sentiasa ada untuk Cha.

Dan sekarang ni aku tengah NAK cuba set kurus Shaklee.

Again, kenapa Shaklee? Sebab aku cuma perlu consume pil-pil dan hanya satu jenis minuman sahaja. Yang minum tu pun inshaAllah boleh masuk tekak aku sebab dia ada flavor.

Aku rasa teringin sangat nak cuba sebab aku rasa memang logik langkah-langkah nak kurus dalam set ni. Sebab dalam set Shaklee dia tekankan tiga peringkat.

Peringkat pertama -- membakar;
Peringkat kedua -- membuang; dan 
Peringkat terakhir -- membina.

Untuk peringkat pertama, ada dua pilihan sama ada nak makan Lecithin atau Omega. 



Sebab kedua-duanya memang bertujuan untuk memecahkan lemak dan kolestrol. Dan aku mungkin akan ambil Omega sebab husband aku makan Omega sahaja, dan dia memang bertambah kurus sekarang ni. Pfft! Kurus sorang-sorang, menyampah aku!!

sebelum -

ini masa Cha umur setahun. Maknanya tahun 2011. perut tu sorok sikit bang.
 
sekarang - 

terima kasih kerana jadi model tak berbayar saya hehe

Fit-kan badan dia? Nak tahu macam mana boleh fit? Itu peringkat ketiga -- membina. Tapi sebelum pergi ke peringkat ketiga, aku cerita dulu peringkat kedua iaitu membuang.

Untuk membuang lebihan toksik dan lemak yang dah dibakar tadi, ada dua pilihan juga, sama ada Alfafa atau Herb-Lax. Dan untuk itu, aku pilih Alfafa sebab kalau jenama kesihatan mana-mana pun, memang untuk detox, orang akan suggest Alfafa.



Dan peringkat terakhir iaitu -- Membina. Kenapa membina? Sebab bila kita dah kurus (hopefully) -- akan ada lebihan kulit yang menggeleber. Jadinya, mana-mana kulit yang menggeleber ni, protein akan membantu untuk lebihan ni membina menjadi otot. So jadi fit la macam laki mak tu ha.

Pun ada dua option iaitu ESP atau Cinch!




Dalam hal ini, mak nak try Cinch sebab laki mak dah minum ESP tu, so bolehlah kami tukar-tukar rasa :)



Jadi mak dah determine, untuk set kurus -- mak akan ambil Omega, Alfafa dan Cinch.

TAPI!!! Kalau korang ada bajet lebih, memang elok kalau ambil complete set. InshaAllah result lebih baik.

Apa-apa hal pun, mak akan update dari semasa ke semasa pengembaraan mak untuk kurus ni.

Wish me Luck ya!!!


Hik hik.






Kalau nak bersama-sama dalam Shaklee, telefon saja mak. Mak sedia melayan hehehehe.



No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...