Tabungan

25 July 2014

saya minta maaf pada semua orang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan rasa rendah diri, saya Wanita Mutalib ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua atau sesiapa sahaja yang mengenali saya.

Buat rakan-rakan pejabat, kalau ada gurau saya yang mengusik hati, maafkanlah.

Buat rakan-rakan maya, kalau ada tulisan yang menyakitkan hati, maafkanlah.

Buat rakan-rakan yang dah lama tak bertegur sapa, saya mohon maaf sehingga buat anda berjauh hati dan menjarakkan diri dari saya.

Buat adik-adik yang akak kenal di sini, kalau akak tak dapat nak mendengar keluhan adik satu-satu dan selalu, maafkanlah akak.

Buat sanak saudara, maafkan saya kalau jarang berjumpa. Namun tetap, kalian di ingatan.

Sesungguhnya saya ini manusia biasa yang punya banyak kekurangan. Kerap kali saya tersalah langkah, tersalah kata, tersalah tulis, maafkanlah saya sempena bulan baik ini.

Sungguh, saya rindukan kalian (kalian tahu siapa kalian).

Nabi saw.  pernah bersabda: "Dilaporkan kepada Allah semua perbuatan orang pada setiap hari Khamis dan Isnin (dalam seminggu), lalu Allah 'Azza Wa Jalla mengampuninya pada hari itu juga, kepada setiap orang yang tidak syirik (menyengutukan) sesuatu dengan-Nya, kecuali siapa saja yang terjadi antara dia dan saudaranya (seiman) sengketa permusuhan; iaitu Allah berfirman untuknya: Tinggalkanlah (jangan dihapus dosa) kedua dua (orang yang bersengketa) ini, sehingga mereka berdua berdamai , tinggalkanlah (jangan dihapus dosa) kedua dua (orang yang bersengketa) ini, sehingga mereka berdua berdamai." 
(HR Muslim)

Selamat Hari Raya.
Maaf Zahir Batin.

Yang Ikhlas,
Wanita Mutalib.




2 comments:

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...