Tabungan

22 July 2019

Review Drama Korea - Angel's Last Mission : Love

Sebenarnya, dah lama dah aku berniat nak buat review drama-drama Korea yang aku dah tonton. Tapi, yelah, tak ada masa terluang yang boleh aku guna untuk duduk menaip dan fikir ayat yang sesuai untuk ceritakan pada kalian betapa bagus, betapa 'enjoy'nya sesuatu cerita tu untuk ditonton.

Tapi untuk drama Korea yang satu ni, aku buat sedikit pengecualian. Cerita ni aku rasa agak under-rated sebab tak ada pula aku dengar cerita ni meletop-letop dalam internet atau aku yang tertinggal kapal (hahaha!!)

Aku tonton cerita ni pun secara tak sengaja sebab asyik lalu-lalang dalam senarai drama dalam aplikasi Viu aku. Pelakonnya pula, jujur aku katakan - aku hanya kenal mereka sebagai second lead actor and actress. Tu yang lagi liat nak tonton.

TAPI!!!!..., serius! hanya selepas tonton satu episod saja dah buat aku gila nak marathon drama ni. Lepas main PUBG, walau dah pukul 11 malam sekali pun, aku sanggup cengkang mata nak tonton drama ni.

Ketagih tengok dua-dua pelakon ni berlakon. Terutama sekali pelakon perempuannya. Pada aku, dia bawa watak sebagai penari balet dengan cemerlang sekali. Badan dia, postur dia, body language dia, memang menjadi sangat sebagai seorang penari balet. Dan karakter dia sebagai seorang yang panas baran, memang menjadi sekali sampai aku sendiri rasa nak hempuk kepala dia - ketegaq sangat hoi!

Tapi dalam baran-baran dia tu, ada sisi lembut dia. Itu yang buat karakter lead actress ni, berkembang dengan baik. Tak jemu... Baran tapi sangat lemah lembut. Berlawanan kan? Hah, cuba fikir... Susah kan nak jadi macam tu :)

Yang si pelakon lelaki ni pula, aku pernah tonton lakonan dia dalam drama My Lovely Girl, berlakon dengan Rain dan Krystal. Berlakon jadi idol yang sombong dan degil. Memang tak minat ke dia masa aku tonton drama tu. Tapi dalam drama ni, dia jadi Angel yang ditugaskan untuk jaga pelakon utama perempuan ni tadi. Tugas nya jaga awek, alih-alih jatuh cinta. Cliche but noiceee!!

Jalan cerita drama ni memang lebih kepada fantasi sebab berkait dengan angel bagai. Untuk tontonan - okey, tapi jangan korang percaya lak, lain jadinya haha.

Pada aku, jalan cerita drama ni berkembang dengan cepat dan tak bosan, tak ada istilah terlalu drag ke apa ke dalam drama ni. Transition babak ke babak pun pada aku memang smooth dan boleh relate.

Bonus untuk drama ni juga - OST dia, adoi, memang power. Boleh katakan semua soundtrack dia, memang terbaik. Ada lagu catchy (sesuai dengan kerenah kedua-dua pelakon), ada lagu sedih (sesuai dengan kebanyakan situasi dalam drama ni). Ada satu lagu yang lead actor ni nyanyi sendiri. 

Pendek kata - disebabkan cerita ni, aku rasa nak start review drama-drama Korea yang aku dah tengok (hahaha!!) 

Sebagai rekod, aku masih belum move on dengan drama ni sampaikan nak tido pun aku layan OST drama ni dulu sampai ngantuk.

Serius tak boleh move on!!

So guys, pada siapa yang suka cerita romantik fantasi dan sangat easy going, you guys should try this drama. Serius tak rugi :)






Para Pelakon:

Shin Hye-sun sebagai Lee Yeon-seo 
Seorang ballerina yang panas baran, tak percaya pada cinta.

Kim Myung-soo sebagai Dan / Kim Dan / Yoo Seong-woo
Seorang malaikat yang hanya boleh balik ke Syurga apabila dah selesaikan misi yang diberi.
Sebelum jadi malaikat, dia seorang manusia yang hidupnya sangat derita.




Lee Dong-gun sebagai Ji Kang-woo
Mentor pada Yeon-seo. Mamat ni ada hati dengan Yeon-seo. Dan mamat ni juga sebenarnya dulu malaikat macam Kim Dan juga.

Kim Bo-mi sebagai Geum Ni-na
Sepupu (sepupu jauh wek!) juga seorang ballerina, selalu kalah dengan Yeon-seo, selalu jadi simpanan kepada Yeon-seo dan dia ada hati dengan Kang-woo (siannnn)

Do Ji-won sebagai Choi Yeong-ja
Mak kepada Ni-na. Bertindak sebagai Pengarah Fantasi Ballet sejak Yeon-seo buta dan tak mahu ambil tahu tentang dunia ballet lagi. Sangat tamak dan sanggup buat apa saja asalkan dia dapat Fantasia Ballet tu. Tapi sejahat-jahat dia, dia sayang sangat anak-anak dia.

Kim In-kwon sebagai Hu
Ketua Malaikat yang menjadi penyampai misi dari Tuhan pada Kim Dan. Nampak garang, tapi sayang sangat pada Kim Dan.

(Pelakon dia ada ramai lagi tau, bukan yang atas ni ja)

Sinopsis:

Kim Dan, seorang malaikat yang ditugaskan untuk pastikan Yeon-seo jatuh cinta dan percaya pada cinta. Malangnya, disebabkan terlalu banyak hadap episod duka (mak ayah mati, pakcik mati, mata buta) Yeon-seo memang benci dan tak percaya pada cinta. Jadinya, Kim Dan ni frust, ate gile, macam mana nak buat minah yang benci pada cinta, jatuh cinta pulak kan.

Bila secretary (penjaga) Yeon-seo meninggal dunia disebabkan kemalangan jalanraya, Kim Dan cuba apply untuk jadi secretary Yeon-seo dan dia berjaya dapat jawatan tu. Bermulalah episod lawak diorang ni, serius lawak dan sweet. Sediakan bantal untuk ketawa-ketawa kecil belakang bantal itu okey!

Keluarga makcik dia pulak, time ni, menjadi-jadi jahatnya. Lepas satu-satu benda diorang rancang nak jatuhkan Yeon-seo. But sorry!, dia ada guardian angel okey. So payahla nak kenakan dia walaupun ada la juga kena sikit-sikit.

Sampai satu masa, Yeon-seo dapat tahu Kim Dan ni malaikat dan saling jatuh cinta. Ready blanket pula dan hati-hati masa guling-guling atas katil sebab keriangan tengok budak dua orang ni okey!?

Ending dia ------ sedih huhu. Taknak cerita. Ai is tak boleh move on. Sila tengok sendiri!!




Original Sound Track

1. A Welcome Rain - Lee Moon-sae
2. Oh My Angel - CHAI (Lee Soo-jung)
3. The Nights That I Miss You - L (Infinite)
4. Because of You - Huh Gak
5. Stay - O.WHEN
6. In Your Light - Fromm
7. Scent - Sojung (Ladies' Code)
8. Pray - KLANG
9. Sweeter - Jess Penner



Ahh. I really need to move on.

So Ji Sub dah nak kawin. apa pun tak boley. 

Ok guys, kalau korang rasa nak aku review lagi drama Korea, bagitau la ye.  Komen kat facebook pun boleh, komen kat sini pun boleh. Benda boleh bincang.... Ehh!!!


Bye Guys!!









No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...