Tabungan

23 December 2009

..takkan pernah lagi nanti..

ini memang aku..
orang kata aku ganas..
tapi nadi aku halus..

aku perempuan..
nama aku wanita..
itu bukti bukan??

dan aku wanita biasa..

aku sayang..
aku punya alir darah itu..
tapi sayang aku mungkin berlebih sikit pada kamu..
sayang yang berlebih itu tak jadi lemak..
tapi..
jadi cemburu..

aku tak mahu hilang kamu..
sakit..
fikir saja sudah buat darah membuak-buak..
belum betul-betul lagi..

aku kenal kamu..
bukan sekejap perkenalan kita..
aku kenal hati budi kamu..

aku sudah terjerat..
dan aku rela..

tapi kamu sudah milik aku..

kalu kamu jerat yang lain..aku bagaimana?

owh kamu tidak begitu aku tahu..

tapi..
kamu tidak tahu mungkin..
kamu itu lurus..
kamu itu baik..

orang suka pada kamu..

aku tahu..

dah kamu milik aku..
pasti aku tahu itu..

tapi aku faham..

kamu jemu..
jemu dengan sikap anak-anak ini..
jemu dengan sikap ingin tahu ini..
jemu dengan mulut becok ini..
jemu dengan usikan ini..

maka aku..
mahu kamu tahu..

aku takkan pernah lagi..
bertanyakan khabar kamu disana..
dengan siapa kamu kesana..
apa kamu buat disana..
bagaimana kamu disana..

jika itu yang kamu mahu..

jika kamu mahu aku diam..
aku sanggup untuk diam..
jika kamu tak mahu aku bertanya..
aku takkan bertanya lagi..

jika kamu mahu aku percaya..
ya memang aku percaya kamu..
cuma jangan musnahkan kepercayaan ini..
dan aku percaya kamu boleh menjaga tugu kepercayaan ini..

aku takkan ganggu kamu lagi..
kamu buatlah apa kehendak mu..


aku sentiasa di sini untuk kamu..
aku sentiasa menyokong kamu seadanya..

aku janji..

MySpace


p/s ~
sshhhh...
jangan nangis..
jangan nangis..
kat opis nih..

26 comments:

  1. Aiyooo ... aisey ... hmmmm ... aaaaa .... lost of words lar! But, keep on writing. Curahkan jer ke kertas ... ops, curahkan jer ke screen!

    ReplyDelete
  2. mendalam maksud ni..tp jgn fikir bukan2..jgn prasangka..teruskan syg selalu...n yg plg penting jgn sedih2..takmo2..

    ReplyDelete
  3. andai kita sudah tahu perkara yang kita bua tmendatangkan jemu maka kita harus berubah

    ReplyDelete
  4. salam... hait... yeyyyy esok bos takde so... esok kite gelak byk2 k? la lalalallala

    ReplyDelete
  5. Ita...gaduh dengan Nazri erk?...Dah..itu semua usikan syaitan...ingat...trust, tolerate and give and take...lots of love and care....never give up.....always bear in mind...since itu milik kita...dengan apa cara sekali pun pertahankanlah!!!Life is too short to waste...Love will always need ....to sacrifice....and to accept one as is....don't ask for more....it's too much!!!Sayang Te!!!

    ReplyDelete
  6. lama tak singgah sini..

    xnak komen panjang hanya setuju dengan apa yang Kak Watie kata kat atas tu...

    ReplyDelete
  7. ni luahan hati ke.? smua ada masalah cik kak

    ReplyDelete
  8. harap itu hanya rencah kehidupan. asam garam yang memeberi rasa dalam perhubungan.

    sefahaman dan toleransi..

    :)

    t care!
    jgn sedih2.. :)

    ReplyDelete
  9. kak..
    sayu lak baca entry ni..
    rasanye da mmg sifat seorg wanita..
    sabar ye..

    (=

    ReplyDelete
  10. wanita ni suka bermadah2 yer..
    bagus la.luahkn ati yg tersirat tu.
    tersentuh hati.huhu

    ReplyDelete
  11. sayang tu macam baby hamster yg baru lahir la..
    kalo kita peluk2 sgt..
    lambung2..
    pegang2..
    mati la baby hamster tuh..

    ReplyDelete
  12. kak lili ~

    kat sini senang nak luah kak hee..

    ReplyDelete
  13. solehah ~

    kiter pun xmo sedih2 hee..

    ReplyDelete
  14. mrscee ~

    hari ni harinya lalalalala :)

    ReplyDelete
  15. kak watie ~

    sentiasa beri nasihat..thanks kak..really need it...1000x sayang la kak :)

    ReplyDelete
  16. kak rina ~

    terima kasih kak :)
    singah la selalu yer kak :)

    ReplyDelete
  17. firol ~

    haah luahan hati..
    salah ker luah perasaan di laman sendiri..

    ReplyDelete
  18. ted| ~

    terima kasih sangat2....insyaAllah te igt pesan kamoo sahabat :)

    ReplyDelete
  19. amieynna ~

    betul..
    naluri wanita kan..
    thanks sayang..

    ReplyDelete
  20. faiq ~

    terima kasih singgah..
    insyaAllah..

    ReplyDelete
  21. lanz ~

    tah le lanz..akhir2 ni suka main bahasa lak heee...

    ReplyDelete
  22. ssnc ~

    betol juger..
    thanks geng..
    simple tapi tepat..
    thanks thanks..

    ReplyDelete
  23. jgnla merajuk..kgd2 org pompuan ni mcm2 nk tnye..leh jd rimas gak...sori....hehe

    ReplyDelete
  24. hisham ~

    tu la bang..

    k cuba cuba eh heee..

    thanks bang :)

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...