Tabungan

13 December 2009

..aku punya??..

aku punya banyak masa kebelakangan ini..
aku punya banyak masa untuk menggerak roda di kepala..
aku punya banyak masa untuk berfikir indah baik buruk cela segala..
aku punya banyak masa untuk melihat dunia secara maya dan realiti..
aku punya banyak masa untuk berjalan-jalan ke daerah jajahan rakan-rakan lain..


walking Pictures, Images and Photos


 banyak halaman kecil yang aku jenguk..punya bermacam-macam cerita..



ada bahagia..




ada duka..



ada gila..



ada maklumat..


macam-macam gaya..
macam-macam caranya..

seketika..

aku terfikir..penulisan aliran minda..
dari daerah minda..
menurun menurut aliran darah..
menggerak urat-urat jari..
maka jari tari menari..
di atas papan kekunci ini..

jika tidak punya fikiran indah..
mana mungkin hasil tulisan indah..

jika tidak punya fikiran gila..
mana mungkin tulisan menggila..

jika tidak punya fikiran bahagia..
mana mungkin tulisan berbaur cinta..

kenapa??
dengan tiba-tiba perasaan bercampur baur..

aku baru sahaja pulang mengembara..
dari tadi..sibuk mengunjung..kawan-kawan di alam maya..
aku menyelami perasaan bahagia..menggila dan derita..

owh aku ingat..
derita..

aku terbaca satu blog..bercerita tentang kehidupannya..aku jarang mngikutinya..tapi..kadang..aku sampai ke daerah kecil jajahannya..membaca segala indah dan deritanya..kadang..aku benci membacanya..kerana ia pasti mengundang titisan air mata..
sakit hati membacanya..
kagum hati membacanya..fikir bagaimana dia mengharung segala..
fahami hatinya..bunga cinta menemani..
itu sudah cukup memahami segala derita dan bahagianya..

maka aku terfikir..
dengan waras..

jika kamu rasa susah..
cubalah selam..
ada mereka..mereka yang lebih susah dan derita dari kamu..

dan aku..
apa definasi bahagianya pula??

bahagia??

aku punya nazri..dan aku bahagia..
aku punya mami..maka aku bahagia..
aku punya ayob,adik dan putri..serius aku bahagia..

aku tak punya ferrari..aku tetap bahagia..
aku tak punya rumah besar..aku masih bahagia..
aku tak punya wang juta-jutaan..aku menggila bahagia..

cukup apa yang aku ada..

tak perlu ditambah lagi..

tapi..
jika izinNya..segalanya bertambah baik..aku bahagia..aku bahagia..

jika izinNya..janinku membesar..aku bertambah bahagia Ya Allah..

tapi jika diambil semula..aku redha..belum masanya bukan??

tahun 2009..
tahun penuh duka dan bahagia..


bulan satu ~ aku ditunangkan dengan jejaka idaman aku sejak zaman belajar ku..



bulan lima ~ Alhamdulillah izinNya aku selamat dinikahkan dengan tunangku..



bulan sebelas ~ aku disahkan mengandung..


bulan duabelas ~ aku kehilangan janinku..

tetap..erat..aku mendapat sokongan..didukung ahli keluarga..didukung sahabat dan teman..maya dan realiti..

buat aku sedar..
aku bahagia..
dan
aku kaya..

mungkin tidak sekaya Bill Gates..

tapi aku kaya..lalalala..


p/s ~
mari berkongsi kekayaan dan kasih sayang dengan aku
sayang kamoo semua
:)




26 comments:

  1. pelbagai suka duka dilalui kan kak?
    hehehe~

    ReplyDelete
  2. akak...

    sedeyhhhhhhh
    gugur ea??
    sabar ye kak...dia pasti tunggu ibu bapanya di syurga nnti..

    ayah kite 4 org anak2 die mninggal n kte khilngn abg2 n kakak2..

    sedey kan ayah kite??
    mak kite pon dah tkde..lg sedey kan?

    tp kite sering percaya..ble kite susah lg ramai yg susah..

    trima kasih kak;)

    ReplyDelete
  3. selamat menempuh alam perkahwinan yang penuh dugaan dan cabaran.
    :-)

    semoga kekal sepanjang hayat.amin.

    ReplyDelete
  4. kalau sabar dan redha mengharung derita, pasti akan di balasNya dgn kegembiraan. segala yg telah terjadi kpd kita, adalah baik buat kita, cuma kita mungkin belum tahu apa dia.

    ReplyDelete
  5. ya Allah..suka duka kakak sungguh indah lor~~kakak sedang tabah kan..

    ReplyDelete
  6. bila kit ada orang sekeliling yang sentiasa prihatin dan mengambil berat. kita sudah cukup terasa kaya.

    lebi2 lagi bila ada yg sudi bersama kala susah dan senang, kit apun sudah kaya.

    bila kita menangis, ada yg menyapu airmata. bila kita ketawa ada tawa yang berselangi. kita sudah cukup kaya.

    kaya kasih sayang!!

    ReplyDelete
  7. jika kita selami kesusahan dan penderitaan org lain..pasti kita merasa kita insan yg bertuah.

    ReplyDelete
  8. wanita..
    kaya ape eh??
    ak tumpang gembira diats kebahgiaan kamu.

    ReplyDelete
  9. salam...insya allah..lps ni ade lg tu..u byk free n mase so..buat2la ape yg patut...hehehe...

    ReplyDelete
  10. kamooo.
    Beta Rasa Bahagia jugak bila membaca Entry kali ini. Membaca Entry ini membuatkan beta terpikir sejenak (sekejap saja) kenapa kita perlukan KEBAHAGIAN.

    Tapi Kamooo.
    Yang Sebenarnya. Kita Merasa lebih Bahagian bila Orang yang Kita sayang selalu ada di sisi kita di waktu senang mahupun susah. Itulah sebenarnya Nilai kebahagian kita.

    Semoga kamoo Tabah dengan Dugaan yang datang. Dan Semoga juga Tahun 2010 Nanti akak memberikan sejuta Rahmat untuk Kamoo.

    ReplyDelete
  11. dek zara ~

    yo lah sayang heee... asam garam kehidupan kan.. :)

    ReplyDelete
  12. dek jane ~

    kiter ada untuk satu sama lain kay :)

    ReplyDelete
  13. mukasurat 17 ~

    Amin...time kasih ye :)

    ReplyDelete
  14. al-lavendari ~

    seperti yang selalu dipesan kepada saya 'ada hikmah di sebalik semua yang berlaku' :)

    time kasih :)

    ReplyDelete
  15. sha ~

    insyaAllah terima kasih dek :)

    ReplyDelete
  16. alvin ~

    tabah lor....
    kalu susah hati, pergi jenguk kamoo..sure terhibur dengan kata2 jiwa kamoo itu :)

    ReplyDelete
  17. ted| ~

    betul2..

    kamoo memahami...

    kaya kasih sayang.. :)

    ReplyDelete
  18. sha ~

    cara untuk muhasabah diri kan..
    letak diri kita di dalam tempat orang lain dan kiter akan memahami..

    time kasih :)

    ReplyDelete
  19. lanz ~

    bak kata ted|,

    kaya kasih sayang :)

    ReplyDelete
  20. ucu ~

    really looking forward of 2010 :)

    insyaAllah :)

    ReplyDelete
  21. saya juga punye masa untuk rindu sama kamu si manis..:)


    itu semua kan rencah hidup kite..xde tu sume hidup akan hambar..
    kan?
    :)

    ReplyDelete
  22. salam....ukhwah,


    "bulan sebelas ~ aku disahkan mengandung..

    bulan duabelas ~ aku kehilangan janinku.."

    puan,

    saya dapat menyelami perasaan sedih puan, sabarlah..Rasalah sebuah Kurnia Walaupun Sekejap.

    "ada pun rasa
    sebuah kurnia
    maka sabarlah jika ada kecewa..

    adapun jiwa
    sebuah kurnia
    denagn limpah nikmat

    adapun dada
    sebuah kurnia
    bagi bumi subur
    maka penuhilah dengan
    kesabaran.Allah pasti tidak menghampakan orang-orang yang sabar.

    sesungguhnya kurnia Ilahi
    rasa itu
    sesungguhnya kurnia Ilahi
    jiwa itu.

    al

    ReplyDelete
  23. ei budak comel ~

    betul betul..
    seperti baca laman kamu la sayang..
    hepi la baca.. :)

    windu kamoo la gak.. :p

    ReplyDelete
  24. AL ~

    dalam laman saya terdahulu ada puisi kamoo..

    mintak izin untuk ambil puisi ini juga yer :)

    terima kasih..

    kata2 kamoo sangat berharga buat kawanmu ini :)

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...