Tabungan

24 December 2009

..kadang-kadang..


tak perlu bertegang urat..
tak perlu bermasam muka..
tak perlu pandang mata..
tak perlu buka mulut..

kadang-kadang..
kita tak perlukan 'bahasa mulut' untuk menyelesaikan masalah..

kadang-kadang..
yang kita perlukan hanyalah secebis kertas dan sebatang pena..
tulis semahu-mahunya..
lepas segala lelah disitu..
tapi itu 'medium' tatkala dulu..

kini..
yang kita perlukan hanyalah 'lappy' dan 'berukband'..
biar jari menari..
ikut rentak hati..
terus ke papan putih bercahaya..
sebar ke seluruh maya..

jika kebetulan..
yang membaca memahami dan merasa..
maka pilihlah..
jalan mana..
penyelesaian atau lebih memintal tali kusut..

setakat ini..
Alhamdulillah..
laman kecil ini banyak membantu aku..

kadang-kadang..
laman ini..
seakan-akan 'orang ketiga' yang dapat membantu matahari menjadi cerah seperti biasa..

Alhamdulillah juga..
kamu sangat memahami..
dan juga sahabat sekalian..
ada yang membantu..ada juga yang lalala..

walau apapun..

seperti kata kalian..
ini semua rencah hidup..
dan aku menghargai semua nasihat kalian..

hidup ini..
macam gula-gula kan..
namanya gula-gula..
tapi ada gula-gula yang pedas..
ada gula-gula yang masam..
dan pasti yang manis..

aku mahu yang manis..
yang masam dan pedas..
bila perlu..

sayang kamoo semua..
terima kasih kalian :)

p/s ~
ada entri untuk mami..
tapi tak abis edit gambar lagi.. :)

10 comments:

  1. Moga...yang membaca juga...tidak memintal agar lebih kusut......ceria2 selalu...asam garam, pedas, masam, masin, manis....semuanya perlu....agar kita terdedah dengan semua perisa...incase kita ada allergy....boleh avoid....!!!

    ReplyDelete
  2. tp kal0 makan manis2 je nnt sakit..

    kena jugak yg pedas dan masam..heee

    ReplyDelete
  3. aslm..
    sy suka asam halia,sedap...huhu

    ReplyDelete
  4. hidup ni berbagai corak..kite trime je la kn.....

    ReplyDelete
  5. kak watie ~

    ihiks..mmg allergy kak allergy sangat hee..

    ReplyDelete
  6. dek sha ~

    tu la bila perlu kan heee...

    ReplyDelete
  7. hisham ~

    saya terima seadanya bang :p

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...