Tabungan

24 May 2014

Kerana Running Man ku ke Gangnam Station!

Itu sebab orang-orang tua selalu cakap -- 'jangan terlalu membenci, nanti jatuh sayang...' Ya! Itu yang terjadi pada aku haha. Dok kutuk adik aku, Putri kerana terlalu obses dengan Korea, akhirnya aku sendiri terjebak dengan dunia Korea. Tapi nasib baiklah tak terlalu extreme. Hanya ikut Running Man sepenuhnya dan masih memilih drama Korea mana yang aku nak tonton (yang ada hero pilihan saja hehe).

Kegilaan aku terhadap Korea, dah terlebih sehingga aku teringin nak mencuba makanan-makanan Korea. Mana tidak, bila tengok Running Man, dapat pula kalau game mereka berkaitan dengan makanan, aduh jadi gila aku. CRAVING!!

Jadi kisahnya tadi, kami nak keluar makan maka bermacam-macam idealah yang keluar. Makan itu, makan ini. Last-last Naz kata - 'nak cuba makanan Korea?' Yang aku terus google -- terus dapat satu kedai makanan Korea di Shah Alam iaitu Gangnam Station.

Aku dapat info tentang Gangnam Station dari blog Papa-NtiQ ni. Gambar-gambar dalam blog dia sangat buat aku dan Nazri lapar. Memang terus saja kami ke Shah Alam!

Kami ke Shah Alam berpandukan GPS. Dalam setengah jam juga perjalanan kami ke sana. Sampai saja di Laman Seri, masuk parking (untuk Sabtu dan Ahad -- sekali masuk RM1), kami terus park dan menapak cari kedai tersebut.

Mula-mula macam dah frust, sebab kami tak jumpa kedai tu di sepanjang deretan kedai kat situ. Tapi Naz kata jom pusing-pusing dulu. Last-last, kami jumpa kedai tu di deretan belakang. Nasib baik!!

Macam biasa -- tengok menu dulu. Disebabkan first time datang sini, jadi belek menu adalah sangat lama, walau pun dah study menu dalam blog Papa-NtiQ haha.

Last-last kami pilih menu C. Dalam menu C ada:

2 nasi
1 Nakji Bokkeum (Goreng Sotong Pedas)
1 Dolsot Bulgogi (Barbekue Setapak) *tak tahu kenapa translation-nya macam tu*
6 side dishes (boleh refill!!)
Harga - RM51

Lepas tu kami tambah Tteokbokki Rice Cake and Vegetables Simmered in Red Hot Pepper Paste atau bahasa pendeknya Kek Nasi.

Aku ni tak pandai nak bercerita -- cuma satu yang aku boleh cakap ialah -- makanan kat sini memang sedap. Nak buat perbandingan agak susah sebab aku tak pernah makan makanan Korea yang lain tapi kami memang gila puas makan tadi.

Tak rugi untuk cuba. Layanan pun mesra. Kedai bersih. Pasang lagu-lagu Korea. Dekat TV pasang Running Man. Meja penuh dengan gambar group K-Pop. Memang surrounding sangat rasa Korea. Enjoy sangat!!

Kalau nak tengok gambar-gambar lain Gangnam Station -- boleh jalan-jalan ke blog Papa-NtiQ :)

Untuk gambar-gambar kami, layan kat sini saja ya :)





tiba-tiba blur hehe


Happy 5th Anniversary in advance to us!!
Haha!!

Wahai suami.
Saya sayang awak. Susah senang saya nak bersama awak. Tak berduit sekali pun, kita harung bersama.
Kalau ada duit, kita makan makanan Korea lagi. Eh!!

Haha.

Next week nak sambut anniversary kat kampung pulak dengan family hehe. Mami, tunggu saya pulang ya :)


***

Dah makan banyak, gila tak risau. So malam ni kena telan Lechitin dengan Alfalfa. Apa? Makan Lechitin dan Alfalfa tapi aku masih begini? Eh, sekurang-kurangnya mak tak bertambah gemuk dan InShaAllah sihat. :) Apa itu Lechitin? Apa itu Alfalfa? Hubungi mak -- SID anda di area Semenyih, Kajang, Bangi dan Putrajaya :)







No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...