Tabungan

09 February 2015

aku tanya apa khabarrrrrr semuaaa!

kalau korang tanya aku sihat ke tidak -- aku akan terus jawab yang aku tak sihat.
aku ada darah tinggi -- dah kena makan ubat.
hidung aku tersumbat -- tambah ubat selsema.
dan sakit-sakit lain yang 'hinggap' di kala aku mengandung.

kepala aku sakit -- non-stop dari Isnin lepas.
bermakna dah seminggu aku sakit kepala.
ntah apa lagi ntah yang tak sakit.
hati pun sakit.

serius -- pengalaman kali ni sangat berbeza.
dan boleh aku katakan agak teruk juga.

aish.

tapi tu la, orang cakap kalau masa mengandung banyak dugaan, nanti dah ada baby senang nak jaga.
aku rasa aku setuju gak kot.
sebab masa Cha dulu pun macam tu.
masa mengandungkan Cha, first trimester aku penuh dengan MC.
4 minggu MC sebab bedah cyst.
3 minggu MC sebab chicken pox.
seksa gak.
tapi bila Cha lahir ke dunia, Alhamdulillah jaga dia memang sangat senang.
malam tak buat hal.
siang pun baik aje.
sampai sekarang.

so Adik...harap-harap kamu pun macam tu juga ya.
jadi macam Kakak. tak banyak kerenah.

tak sabar nak jumpa Adik..


No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...