Tabungan

28 January 2015

di saat kita gembira, ada yang bersedih

bila aku bersedih, aku selalu ingatkan pada diri sendiri, pasti ada orang lain yang lebih sedih dari apa yang aku rasa pada tika itu.
untuk pujuk sedih aku, aku selalu fikir ada orang lain punya masalah lebih berat daripada yang aku ada sekarang.

di saat fikiran aku di serang syaitan nirojim bahawa laki aku curang belakang aku, realitinya ada lelaki lain yang betul2 curang -- walhal laki aku sikit pun tak buat benda tu (hopefully).
di saat aku takut laki aku akan tinggalkan aku sebab aku tak cantik, gemuk dan semakin hari semakin ku ku kusam, dunia sebenar -- memang ada lelaki tak guna lelaki tak guna yang pendek akal tinggalkan isteri yang bersusah payah untuknya selama ni.

berbalik kepada hari-hari gembira kita, di saat kita galak mengusik orang sana-sini, kita takkan pernah tahu rahsia yang dia sebenarnya sedang bergelut dengan masalah rumahtangga dan sebagainya.

muka ada senyum, hati ada rabak.

mashaAllah.

aku sangat hormat (tabik spring) pada perempuan-perempuan yang sedang bergelut dengan masalah namun masih menampal senyum pada bibir.

mashaAllah.

sungguh aku hormat, kalian yang tabah menghadapi lelaki tak guna begini.

mashaAllah.

kuatnya kalian.

kalau aku?

haih entahlah.

aku tak kuat.

barangkali, itu sebab kita ini diduga lain-lain masalahnya.
yalah. 
Allah takkan menguji kita dengan masalah yang kita tak mampu nak hadapi.

tapi itulah, kalau kita happy, jaga-jagalah sehingga kita tak usik hati orang lain.
memanglah, kalau dia sedih kita kena bagi dia gembira semula. 
tapi mungkin kena sesuai pada keadaan.

apa la aku meraban ni.
kalian paham tak?

#sambildengarlagupeterpan

 


No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...