Tabungan

11 January 2017

::Cha officially a student::

Acewah. Tapi seperti tajuk di atas, ye Cha secara rasminya seorang pelajar darjah satu!!
Aku ingat lagi masa aku mula bekerja akhir tahun 2006 dulu... Ada seorang kakak di pejabat aku ambil cuti seminggu pada awal Januari sebab anak dia masuk tahun 1. Masa tu aku dah niat dalam hati, aku juga nak cuti seminggu bila aku hantar anak aku ke sekolah nanti!!

Haha!!

Dan seperti yang diniatkan dari duluuuu, memang aku apply cuti seminggu sebab nak teman Cha. Tapi akhirnya aku hanya pakai dua hari dan selebihnya aku bekerja macam biasa.

Bukan apa, bila aku ada di situ, Cha nampak macam terganggu. Haha! Lagipun cikgu pun macam tak selesa bila Cha cranky nampak aku, jadi kami pun tak tunggu dia dan balik rumah --- tido!

Lagipun Cha sekolah khas, jadi waktu rehat memang makan akan diuruskan oleh guru dan pembantu murid yang ada.

.
.
.
.
.

Satu yang aku rasa sedikit sayu di hati adalah -- Cha masuk sekolah khas dan bukan masuk sekolah biasa yang aku bayangkan dari dulu. Tak sangka ini jalan yang Allah tentukan buat aku dan Cha...

Seronok tengok ibu-ibu dan bapa-bapa lain yang bercerita tentang anak-anak normal mereka memulakan sesi persekolahan. Berbeza dengan aku, yang melihat anak aku dikelilingi oleh anak-anak istimewa yang lain.

Jujur aku nyatakan bahawa aku menangis bila melihat Cha duduk di dalam kelas. Mungkin dia sendiri terkejut kawan-kawan dia sangat berbeza dengan kawan-kawan yang biasa dia lihat. 

Cuma di sisi yang baik, aku sentiasa bersyukur, sekurang-kurangnya Qalesya dilahirkan sihat tubuh badan dan elok fizikalnya. Berbanding dengan anak-anak syurga lain dalam kelas Cha. Dalam kelas Cha ada 9 orang anak syurga yang lain. Mereka ni terdiri dari pelbagai kelainan upaya seperti down syndrome, cerebral palsy dan mungkin ada yang hyperaktif dan juga dileksia.

Tapi still, syukur syukur syukur Cha merasa ke skool! Woot woot!!

Cha is super special. Very special on her own way. Di sebalik kekurangan dia, dia anak yang baik. Walaupun dia autism, dia masih anak yang tak banyak membawa masalah. Dia rezeki kami. Allah, aku sayang dia amat sangat...


masa nak pi sekolah


dalam kelas :)


balik sekolah -- bukak tudung -- panas!!


Moga Tuhan sentiasa melindungi Cha seadanya walau dimana dia berada...











1 comment:

  1. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di šŸ£PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBALšŸ£

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...