Tabungan

03 September 2018

Setahun sudah

Beginilah aku... Sekali sekala datang menjenguk. Kalau blog ini umpama seorang ibu, dah lama aku dilabel sebagai anak derhaka. Bila perlu, datang, bila tidak, hilang...

Blog ini, antara kesayangan aku. Kenapa? Sebab aku suka menulis. Setahun senyap tak bermakna aku tidak menulis. Aku ada di Facebook dan Instagram. Aku senang berada di sana.

Tapi, Facebook dan Instagram makin menakutkan aku. Semakin menakutkan. Tulisan atau komen dengan mudah di screenshot. Dijadikan bahan untuk disensasikan. Dijadikan isu untuk dikecam.

Facebook menjadi tempat bergaduh, medan perang - keyboard warrior.

Instagram? Samalah. (Dah kompeni pun sama *senyum*)

Jadi blog, aku kembali menapak ke sini. Maafkan aku. Lalai dan lupa daratan. Walhal disinilah aku bermula. Dengan blog aku berjumpa dengan ramai kawan baru. Ada yang masih berkawan. Ada yang sudah hilang tanpa dikesan.

Dan aku juga rasa, hanya di blog, hanya di sini, aku boleh menulis panjang. Membebel panjang. Meluahkan apa saja yang ada di benak. Bercerita apa saja yang aku rasa.

Jadi blog, tolonglah beri aku peluang. Orang putih kata 'be nice to me, please'. Aku sudah semakin tertekan. Banyak yang perlu aku luahkan. Dan aku memilih kamu.

Lepas ini, jangan terkejut. Aku akan selalu ke mari. Jangan terkejut.



Hah. Terkejut tak?

Nota Kaki:
Aku rasa dah banyak kali aku mengatakan bahawa aku akan selalu ke sini. Tapi setiap kali itu juga aku tidak berpegang dengan kata aku. Haha.





No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...