Tabungan

02 August 2011

Beratnya Dosa Aku.

Pagi tadi, semasa sembahyang, aku rasa lain.
Aku rasa berat di bahu.
Rasa tidak sedap hati.
Rasa berdosa....yang amat sangat.

Aku cuba buang rasa itu. Rasa berat itu. Rasa berdosa itu.
Aku teruskan apa yang sedang aku lakukan.
Selesai semua adab, aku angkat tangan dan mohon padaNya.

Apa saja yang ingin disampaikanNya, aku terima dan aku mohon agar aku diampunkan dosa.
Aku hanya manusia biasa.
Terkutuk.
Terngumpat.
Terkata.
Ter....

Namun perasaan pagi tadi sangat gerun.
Seperti ada yang memerhati.
Seperti ada yang berada kiri dan kanan.
Seperti ada.....

Apa jua yang ingin disampaikan, aku mohon hanya satu.
Barakah Ramadhan ini, mohon diampunkan dosa. Ampunkan dosa. Ampunkan dosa. Terimalah ibadah aku seadanya. Amin.

1 comment:

  1. ameen....
    kite hanya manusia biase...
    berdoalah moga diampun segalanye...

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...