Tabungan

11 August 2011

Cerita Awal Pagi #2

Selalu bangun pukul 4 pagi untuk siapkan sahur buat suami. Kadang-kadang ngelat, dah bangun nak tutup bunyi jam loceng, tidur lak sekejap kat luar sebab tahu telefon suami lak akan berbunyi pukul 4.15.

Bila dah bangun, maknanya Q akan tidur dengan suami. Dan dah jadi habit, sekejap-sekejap mesti jenguk ke bilik nak tengok diorang oke ke tak. Selalunya oke la kan sebab dah ayah dia teman.

Bila dah gerak suami makan lak, haruslah Q tinggal sorang-sorang atas tilam tu. Makanya, lagi keraplah aku menjenguk dalam bilik. Selalunya, memang tiada masalah,dia akan tidur lena sepanjang kami tengah bersahur.

Bila dah habis bersahur lak, aku akan sibuk kemas beg Q, gosok baju dan kalau sempat basuh dan sidai kain. Suami lak memang tak duduk dalam bilik dah dan just stay kat ruang tamu.

Again, habit aku berulang, sat sat akan pi jenguk Q dalam bilik.

Q ni, kalau bangun, memang senyap. Takde sound langsung. Tu sebab aku kena selalu jenguk.

Macam pagi tadi la, aku jenguk dia macam biasa, tengok-tengok dia dah bangun. Dah siap duduk. Senyap aje dalam gelap tu. Dalam hati, nasib baik dia duduk,kalau dia merangkak cari mami dengan ayah dia, kan ke haru. Jatuh tilam lak dia pagi-pagi tu kan.

Bila ayah dia selesai mandi, aku pun ngadu la kata Q bangun senyap-senyap ja.

Pastu ayah dia jawap, 'kang kalau dia bangun pastu nangis, awak juga yang risau'.

Eh betul jugak. Kena lagi aku.

Heee.

P.s.
Takde gambar sebab blogging dari luar hee.

posted from Bloggeroid

2 comments:

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...