Tabungan

14 November 2011

maaf cik, saya tak kenal mereka

Semalam, petang, aku ikut Encik Suami ke pasar malam di Changkat Jering.

Baru aku sedar, dah lama aku tak pergi pasar malam hehe.


Di pasar malam tu, ada orang jual novel.


Aku punya perangai, aku suka buku. Suka buku baru. Suka tengok buku yang punya kulit lawa-lawa.


Tapi malangnya, aku jarang membaca. Maksud ku, jarang dapat baca novel.


Dah namanya tak baca novel, sah-sah la aku tak kenal penulis-penulis novel kat Malaysia ni.


Paling kurang pun, aku cuma kenal, Ahadiat Akashah dengan Ramlee Awang Murshid.


Jadi bila penjual tu rekemen novel-novel tu pada aku sambil sebut nama-nama novelis tu, aku cuma dapat balas, maaf cik, saya tak kenal mereka.


P.s.

Motif gambar - penyeri entri.

Haha.


Published with Blogger-droid v2.0.1

6 comments:

  1. huhu..skrg Hlovate pnye novel popular..try la bace 1..best! :D

    ReplyDelete
  2. kak kenal beberapa novelis mcm kak sri diah, mee zulaikah, anessa, sofea, damya, wana, kak lin,
    hampir 6bulan tak baca novel..
    eita.. belikan novel tuk kak.. hahaha

    ReplyDelete
  3. pernah lukis cover buku untok Ahadiat dulu... tak ingat tahon bila....

    tengok ni....

    http://www.blogbeginsatforty.com/2010/02/february-2-2010.html

    ReplyDelete
  4. ahadiat akashah? teringat novelku dulu2... tapi lama dah jugak tak baca novel...

    ReplyDelete
  5. same la mak... sekarang ni banyak bace buku kerja instead baca novel. sedih :(

    ReplyDelete
  6. Sama la kita mak...cuma pengarang tue jer tahu hihihi...dah tukar template baru ke??..udah lama tak singgah blog mak...Cik rose sibuk...tolong buat blog kakak ipar.....hihihihi...

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...