Tabungan

15 July 2012

Diary Of A Wimpy Kid

Sekarang tengah tengok cerita kat channel FMP. Tajuk dia Diary Of A Wimpy Kid. Basically cerita dia based on diari yang budak ni tulis. Jadinya aku teringat zaman kecik-kecik dulu. Memang selalunya akan teringin nak tulis diari. Tiap-tiap tahun, kerja mak asyik beli buku kosong yang tebal dan kononnya nak menulis diari. Dan setiap tahun juga buku tu jadi buku conteng-conteng saja.

Kenapa?

Satunya sebab, ianya amatlah berBAHAYA untuk mak punya sebuah diari. Adalah tak SELAMAT untuk mak punya sebuah diari. Mak rasa macam, kalaulah someone jumpa diari mak tu, malu mak rasanya haha.

Kalaulah mak tulis mak punya crush dalam tu, n then mak punya mak jumpa diari mak, tak ke malu. Hoh!

Then, kalaulah pulak adik-beradik mak jumpa itu diari, oke, mak boleh jadi bahan seumur hidup oke!

Sebab keduanya, ya, hangat-hangat tahi ayam. Rajin memula aje. Leas tu idak dah. Iyalah, dah kalau nk menulis, tetiba terpikir, owh ini tak boleh tulis, nnt kalau org jumpa macam mana, hah dah tak menulis. Bila tangguh-tangguh teruslah tak menulis.

Oke, walau apapun, ianya hanyalah alasan haha.

Mak rasa menulis diari itu sangat penat. Nak menulis nota pun malas, inikan pula nak menulis diari hahaha.

But now, mak rasa, menulis blog ji pun sebenarnya dah macam menulis diari pun. Sebab kita menulis apa yang jadi seharian, kita menulis apa kita rasa, kita menulis pengalaman kita. Bezanya, kita berkongsi penulisan kita dengan ramai kawan. Dan kita bertukar-tukar pengalaman dengan membaca 'diari' satu sama lain. Sedikit sebanyak, luas juga pengetahuan kan. Sebab kadang-kadang, di blog kawan-kawanlah kita akan terbaca benda-benda yang kita tak tahu.

Well, blog ni sesuatu yang cool kan?
Owh, tu sebab ada booth name Cool Blog ek? Ehhh??? Hehe.

p.s:
Aku perasan, follower blog aku berkurangan. Agaknya ada yang terasa annoy sebab aku post banyak gambar ek? Sori hehe. Aku rasa senang buat begitu, sebabnya dengan post gambar InstaGram, lagi cepat aku dpt kongsi 'sumting' ngn u ollss.

Ahaksss.

Sent from my Nokia 3310

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...