Tabungan

23 August 2010

RAMBUT SAMA HITAM, HATI LAIN-LAIN..

itu hakikat.
rambut aku hitam.
ya kamu juga hitam.
melainkan kamu mewarnakan rambut kamu dengan pelbagai kaler lain.
urusan kamu.
bukan aku.
terpulang.

namun masih hakikat.
secara am, rambut kita sama hitam.
dan tetap, hati kita lain-lain ya.

aku, kadang-kadang, merasa benci dengan diri sendiri.
bukan kerana hakikatnya aku tidak cantik.
bukan kerana hakikatnya aku dilahirkan pendek.
bukan kerana hakikatnya aku gemuk.
aku suka hakikat di atas.
membuat aku menjadi orang yang biasa-biasa saja.

tapi.
aku benci hakikat bila mana aku dijadikan orang yang punya hati yang lembut.
punya hati yang sensitif.
punya hati yang rapuh.
cepat terkulai.
jatuh ke tanah.
dipijak bagai.

aku kagum pada mereka yang punya hati keras.
pada mereka yang punya hati batu.
pada mereka yang tidak ada rasa kasihan.
pada mereka yang mampu tutup mata hati menjadi sejuk sesejuk sejuknya.

aku penat begini.
aku penat merasa sedih.
aku penat bila menangis pada perkara-perkara yang remeh.
pada mereka yang berhati batu memang akan menganggap remeh.
namun bagi aku berhati salju perkara tersebut amat berat untuk disusun dalam urat kepala.

aku bakal kehilangan bushy.
ya memang pada kamu berhati batu perkara ini remeh kan?
tapi pada aku....

namun tetap.
demi kandungan ini.
aku rela lepaskan bushy.

terfikir juga.
kalau terjadi perkara tidak baik pada kandungan ku.
pasti aku disalahkan.
seperti biasa.
hati salju ini pasti menerima dengan sepenuh hati.

keputusan yang berat namun wajib dilaksanakan.
bushy maafkan tuan kamu ini ya.

p/s ~
teringat perbualan singkat dengan seorang kakak pengemar kucing.
"menjaga makhluk Tuhan dengan ikhlas, banyak hikmahnya.
sakit semua datang daripada Tuhan.
tak jaga kucing pun boleh sakit."

7 comments:

  1. da ada bb ti amek bushy balik ye yang..

    tamau laa sedih
    its not gud for u bb dear..:)

    ReplyDelete
  2. lor xble jaga bushy ke?
    xper, abis beranak boleh
    ambil beliau balik.
    i love bushy

    ReplyDelete
  3. akak...kite jengah....

    wow...xpe2..berkorban seketika..
    apa yang ada dlm hati kite, kiter je yg taw...

    ReplyDelete
  4. cari ibu angkat utk bushy..

    alololo...
    comelnya nama kucen..

    ReplyDelete
  5. kesiannaya eita

    hantar ke umah mak atau sedara lah....

    sementara waktu jer

    ReplyDelete
  6. dear , bushy tu ape ?
    uhukk..ktinggalan..
    apa2 pun,bykkn brsabar ye...jaga emosi,tgh preggy nih..

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...