Tabungan

16 May 2011

really really end the week-end.

senyum.
hari ini sangat panjang.

masalah.
niat di hati nak amik HTC macam bro Framestone hee.
dah gi dah DiGi tadi.
ingat nak subscribe plan bundle dia tu.

oke camni aku cite.
skarang ni aku pakai line maxis, ada sub-line ngan encik suami. so average sebulan kami pakai 150++.
then aku pakai broadband celcom yang mana aku bayar 100 sebulan.
makanya sebulan komitmen aku untuk dua menda ni RM250++ la kan.
blogger tak berapa tegar cam aku ni, tambah lak dengan suka hupdate status FB 25 jam, memang wajib lah ada menda2 cenggini kan.

oke, kalau dengan DiGI pulak.
aku cuma bayar RM123++ sebulan dan aku dapat, DiGi Smart Plan, DiGi Broadband dengan 1 sub-line.
untung gila kan? aku jimat lebih kurang RM100++ sebulan kan kan kan.
macam hokey kan kan kan?

tapi yang buat aku berfikir panjang ialah payment memula nih.
aku akan beli dengan harga RM929+RM568 untuk HTC Desire HD yang mana aku jimat RM600++ kalau aku sesaja nak beli HTC Desire HD dengan berKaya nye.
advance payment 30 untuk subline.
dan semua sekali starting payment ialah RM1527.
hmm.aku boleh ajer nak bayar.

tapi..........

keadaan fizikal aku tak berapa nak hokey sekarang ni, lagipun ada follow-up check-up 2 minggu lagi kat Ampang Puteri. doktor lak dah pesan, kalau aku masih tak sihat, kena wat x-ray pula untuk further check-up and kalau ada pape, hmmm paham2 sendiri la.

so maknanya, duit tu, ada kegunaan lain boleh dipakai. tu je yang buat aku berbelah bagi. ikut hati aku dah angkat dah tadi hehehe.

okey la. cukup la mengadu domba pasai HTC tu. tengoklah kalau aku beli aku bagitau ek heee.

oke sembang pasai week-end nih.
tadi ke Jusco AU2 untuk survey HTC tu la.
satu cerita.

pastu kami pi makan kat De Templer.


de templer ni kat MRR2 exit Taman Melati. entah aku pun tak reti nak menerangnye hehe.

kami order, nasi goreng thai x 2, telur fuuuuuu yoooonnnnnggggg x 1, scallop dumpling x 1 *betui ke aku eja ni*, air sirap bandung dan air kasturi asam boiiiiiiiii. berapa harga semua aku tak tau, encik nazri bayar heee.

layan gambar zaaasss.

nasi goreng thai

telur fuuuuu yyyoooonnnnggggg

scallop dumpling

sirap bandung

kasturi asam boi

sesudah  kenyang, aku ajak encik nazri gi Taman Tasik Metropolitan sebab khabarnya blogger nak lepak situ ari ni. tapi aku pergi kui 6, kalau tak silap diorang lepak kui 230 sampai 530. memang aku tak nampak sesape pun tadi heee.

jadi kami bergambar sakan la tadi.

again layan gambar zaaassss!!!






gambar2 kat atas ni masa kami masih kat de templer.

kat bawah ni OTW nak gi taman tasik tu.


ni time dia dah bosan duk kat seat dia hee.

ni kami dah sampai taman.
mula bergambar sakan uuuuuu.











cukup kot eh.

ngantuk heee.

selamat malam.

senyum.

p.s.
boleh bagi pandangan tak tentang masalah HTC aku tuh heee. 
beli ke tak?


.ita kata.
layan gambar bonus la lagi.
zaaaasssss.




masa ni kat Jusco AU2. dia lirek aje dalam stroller. tak kaco pun mami masa mami tengah pening dengan HTC hee.

dalam kereta. dah ngantuk he.

muka ngantuk.

muka ngantuk juga.

ni masa kami beli barang kat Carrefour. memang dah tak tahan ngantuk. tido ajer sepanjang kami membeli belah hee.


ni muka marah, nak ngantuk tapi mami kaco suruh tangkap gambar hee.



eh dah abis?
hee.

5 comments:

  1. kalau ceroi just beli...
    xder masalah...
    banyak gak dah jimat kan akak...

    ReplyDelete
  2. sabar dulu ... maybe lepas check up boleh decide ... takut ada kegunaan lain duit tu ;)

    ReplyDelete
  3. FarEast
    http://empayarcanon.wordpress.com

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...