Tabungan

27 December 2012

bila rasa kecewa semakin pecah

kalau diikutkan, aku dah banyak terima rasa pedih lebih dari aku terima rasa bahagia sepanjang aku berada dalam tempat kerja aku ni. satu demi satu kekecewaan aku terima. sering aku dipinggirkan. sering aku dinafikan hak. kecewa, geram, sedih semua bercampur-baur.

setiap kali rasa kecewa makin pecah dalam jiwa, setiap kali itulah aku kononnya (kononnya!) mencari peluang kerja di tempat lain. rasa macam tak ada future dekat sini. rasa macam tak ada career development dekat sini. kononlah! aku kata kononnnnnn...

tapi setiap kali aku isi borang kerja baru, aku rasa serba salah. setiap kali ada maklum balas pun, aku rasa serba salah. aku mula rasa sayang nak tinggalkan pejabat ni. mula rasa sayang nak tinggalkan kawan-kawan yang ada. rasa macam, dekat tempat baru, adakah suasana kerja akan se-enjoy di sini. rasa macam, tempat baru, adakah akan dapat kawan sehebat kawan-kawan di sini.

disebabkan semua itu, langkah aku untuk pergi mencari rezeki di tempat lain, selalu tersangkut. 

yelah.

benci.

tapi.

sayang.


acaner??!!









No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...