Tabungan

06 December 2013

eh kita pun ada la

tengok ada ramai kawan up gambar di I-City Shah Alam.

eh ai pun ada la. haha. lupa nak upload saja hehe.

ni sebenarnya gambar masa kami di Unit ER pergi buat presentation di Pejabat Selangor. Sebagai complimentary, kami dapat buat product update ke I-City Shah Alam ni :)

jadi kita letak gambar dulu ya.

kendian baru kita cerita kat kamu, kamu dan kamu pasal I-City ni :)












So sekarang mak nak cerita pasal I-City di Shah Alam ni.

I-City Shah Alam ni luas. Dalam I-City ni ada beberapa tempat tarikan utama macam yang aku pergi tu, Red Carpet, Trick Art Museum dan House of Horror. Ada lagi, tapi kami tak pi hari tu hehe.

I-City ni luas. Kiranya target diorang adalah untuk buat satu bandar yang ada semuanya. Sebab kalau ikut master plan diorang, dalam I-City ni akan ada rumah, apartment, even hotel dan juga shopping complex. Jadi apa yang kita lihat sekarang ni adalah pembangunan sedikit demi sedikit mengikut master plan diorang tu.

Red Carpet.
Dalam Red Carpet ni basically adalah himpunan patung-patung lilin selebriti dan public figure ternama dunia. Walaupun tak macam patung-patung lilin yang betul-betul real macam luar negara, tapi usaha untuk buat patung-patung lilin ni memang patut dihargai.

Trick Art Museum.
Dalam Trick Art Museum ni, pengisian dia adalah lukisan. Semata-mata lukisan. Tak ada benda lain. Lukisan, lukisan lukisan. Itu saja ada. Tapi, lukisan-lukisan yang ada ni adalah lain daripada yang lain kerana lukisan ni berbentuk 3D. Kalau tengok saja memang takde kesan apa. Tapi cuba tangkap gambar. Omai-aih, memang nampak macam kita tengah buat sesuatu dengan watak-watak dalam gambar tu :)

House of Horror.
Ini rumah hantu. Selalu kita main dekat fun fair saja. La ni I-City buat khas satu House of Horror. Buat aku yang penakut ni -- ya, saya takut masuk dalam tu. Selain tu, kami dok gelak saja -- sebab tahu benda tu tipu, tapi kami still takut.
Haha.


Okey, opening hours adalah berbeza bagi setiap tempat.

Kalau nak tahu lebih lanjut tentang I-City Shah Alam bolehlah lawat terus website mereka - http://i-city.my/tourism/



Weee.








No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...