Tabungan

03 December 2013

Sebahagian dari Sejarah -- Pahang Banjir

Horror.
Tangan masih getar nak cerita pengalaman flight yang bergegar-gegar atas awan sampai pilot pun gagap nak explain pada penumpang, pramugara/pramugari tak ada yang berjalan-jalan, keadaan sangat tegang. Nantilah aku cerita details.

Belum habis getar kat dada pasal flight bergegar2, terpaksa pula harung banjir sepanjang jalan nak ke Cherating. Membahayakan nyawa. Itu saja yang aku boleh katakan. Kalaulah air tiba2 deras, memang selesai.

Nak sampai pejabat Kuantan pun macam2 dugaan. Sana sini jalan tutup. Tapi driver redah juga. Alhamdulillah selamat.

La ni aku dekat pejabat Kuantan, sekejap lagi depa nak tutup elektrik, katanya pencawang pun dah naik air.

Diorang tanya aku, nak sewa hotel ke? Tapi aku rasa tak nak, sebab semua tidur kat pejabat, rumah masing2 dah naik air. Aku tidur hotel, depa tidur kat pejabat? Banyak cantik muka? So aku decided untuk tidur kat pejabat dengan depa malam ni.

Cha.
Malam ni tidur dengan ayah ya.
Mami tak tahu bila boleh balik.
Kena tunggu air surut.
Baru jalan buka semula dan baru boleh pergi airport. Kalau flight okey, baru boleh  balik KL.

Cha....




1 comment:

  1. pengalaman...

    selama duduk kat kuantan 13 tahun, saya cuma pernah tengok banjir kat kawasan orang je. merasa sendiri tak penah. tapi sekali sekala kene meredah banjir kilat time kat kl dulu memang buat seriau lah.

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...