Tabungan

08 January 2016

Cikgu lawo dan ensem

8/366

La ni, viral gambor cikgu cikgi yang lawa dan kacak. Mulalah ada mulut2 nakal yang cakap - kenapa dulu2 tak ada cikgu cikgi yang lawa dan hensem.

Eh ada ja... cuma dulu tak ada FB atau sosial media macam zaman la ni. Jap2 selfie. Jap2 selfie. Upload. Viral...

Ada ja.... contoh paling mudah - ayah aku. Eh tak tipu. Bukan saja nak berlagak pak ensem (tgk anak la -- sila muntah dengan gembira), tapi serius, ayah aku dikategorikan sebagai cikgu yang hensem. Ayah aku ni pulak jenis yang memang jaga penampilan. Dapat pula isteri2 yang rajin (mak tiri aku n opkos la mak aku), jadi baju dia sentiasa iron kemas. Nanti kalau aku jumpa gambar2 lama ayah aku, aku upload okey.

Berbalik pada cikgu cikgi hensem lawo -- satu lagi kes ialah cikgu di sekolah rendah aku. Nama dia Cikgu Hafizah. Dia memang lawa! Manalah dia p skarang ni huhu.

Satu lagi kes -- masih cikgu sekolah rendah aku. Nama dia aku dah lupa. Dia cikgu praktikal. Once dia habis praktikal, kami mogok taknak belajar. Gatal..

Satu lagi kes -- masa aku mengajar jadi cikgu ganti. Masa hari guru, aku paling banyak dapat bunga. Walhal baru dua hari mengajor.

Oke win.

Sekian. Tu je nak cerita..

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...