Tabungan

23 April 2010

Jantan Tak Laku!!

dalam rumah aku ni,
ada seekor jantan tak laku!!
dah la kekurangan kasih sayang.
takde pulak yang nak kongsi kasih dengan dia.
akhirnya hidup dia jadi sangatlah murung.

aku dapat kesan kemurungan dia pada petang semalam.
mungkin masa tu dia tengah pikir masa depan dia.
yelah.
rasanya kalu ikut kelendar diorang, sepatutnya diorang ni dah patut kawin.
mungkin sepatutnya dah ada zuriat dah kot.
tapi dia.
semalam, menung ajer.
dah la memang ku akui.
kawasan aku ni takde awek cun.
kalu ader pun, semua dah kena tebuk dah.
tak kisah lah kan.
dah hidup diorang camtu.
tapi masalahnyer.
yang kena tebuk pun takde pulak la nak berkenan kat dia ni ha.
cian weh memikirkan hal ni.
sampe bila nak tanggung dia.
dah la masuk umah bising.
pom pang pom pang.
tak kasik makan, majuk.
jeling.
kalu dah kekurangan kasih sayang, memang semedang nye menyentap.
nilah.
tengok gambor-gambor bawah nih.
dia tengah melangut semalam.
aku tanyer kenapa.
dia senyap ajer.
majuk la tu.




cian dia weh.
ted|,
kalu ada awek cun kat area umah ko,
ko kurier la satu kat aku eh heee..
leh pasangkan ngan si baby a.k.a samsuddin nih..
lomah den tengok dio camni hee..


ni yang dak Bella ni lak,
makin pandai posing nyer.
skang ni dah pandai tangkap gambor.
aku pegang kamera ajer, dia dah siap posing dah.
dengan telinga kembang dia.
walaweeiii.
gigit hidung kanggg..

p/s ~
tak sabar nak balik opis..
asik main kucing ajer wakakakakaka..

15 comments:

  1. comelnya..............mai ayu jaga,,ayu ada kucing parsi,,

    ReplyDelete
  2. wakakakak..
    nak cari jodoh buat tucen ropernya, suruh dak tedi la ya, ekekekek...

    sihat ke?
    tak alah bulu kucin tak per
    ada yg tak leh kena bulu kucing kan
    jaga diri
    huhu

    ReplyDelete
  3. ha ha ha ha

    x baiklah cakap dia x laku.

    dia tak de mood tu.

    muka tak menahan.

    sekarang musim mengawanlah.

    tue yg bengang tak de kawan tu!
    ha ha ha

    ReplyDelete
  4. kena ajor skill ngorat tuh hehe

    ReplyDelete
  5. kasih sayang boleh dipupuk klu nikmat difahami sedalam dalamnaya,

    ReplyDelete
  6. indah kan hidup ini kalau kasih sayang membawa nikmat bersama mmenuju ke syurga. Aduhhhh, alam..... bawalah aku ke dalam lubuk hati mu..hehhe soryy tumpang berpuisi ka sini (",)

    ReplyDelete
  7. uniknya..boleh buat telinga kembang macam tu.

    ReplyDelete
  8. ader gak kucin ebagai peneman kan...
    hehehehe...

    ReplyDelete
  9. smart jantan tu..tak kan x laku...hehee

    ReplyDelete
  10. sian dia..saya suka kucing..penenang jiwa

    ReplyDelete
  11. sian ko kak tata...
    org jadi mak ayam...ko jd mak kucing...muahaha
    cepatla balik opis neh..
    nanti ko leh kadi mak kitrang pulak..hehe
    jijot dah makin ilang arah dah sejak ko takde.. :)

    ReplyDelete
  12. Ape ke masalahnya kucen ni.. Ensem, pandai bergaya..
    Gay kot? Hahah..

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...