Tabungan

26 July 2011

oke. masa untuk membebel.

saya suka membebel. sapa yang kenal saya, memang tahu saya suka membebel. saya suka bersembang. saya suka bercakap. saya suka bergelak ketawa. saya sangat suka membuat bunyi-bunyian.

tapi, walaupun kita suka membebel sekalipun, seharusnya kita kena jaga hati orang-orang disekeliling kita tu. tak semua boleh terima bebelan kita tu. kadang-kadang, bebelan yang kita rasa biasa, rupanya tidak biasa pada fikiran diorang. itu boleh menimbulkan marah! boleh menimbulkan rasa kecil hati. boleh menimbulkan rasa meluat. boleh menimbulkan rasa 'eh aku taknak kawan dah la ngan dia ni. apa dia ingat dia sorang aje bagus. apa dia ingat dia sorang aja ada mulut!'.

eh. mak takda niat tau nak sakitkan hati sapa-sapa. kalau rasa-rasa terasa dengan perasa mak ni, cakap la kan. masing-masing ada zon selesa sendiri. itu mak faham. sebab mak sendiri ada zon selesa. dan kalau terbabas zon selesa tersebut, mak pun boleh sentap!

ini idak. boleh lak nak putus sedara, putus kawan terus. tak mahu dah bertegur. tak mahu dah jawab tepon. tak mahu dah jawab komen. tak mahu dah balas sms.

takpela. sapa la mak ni kan. mak ni orang miskin. memang la tak layak nak berkawan dengan orang kaya macam hangpa semua tu. pakai selipar naik kapal terbang. jatuh standard kalau korang kawan dengan mak ni ha. eh pendek kata, mak sedar diri mak dan mak selesa dengan diri mak!

eh mak tak kisah la. taknak kawan? mak pun tak hadap la!

.ps.
ini bukan kata-kata aku.
dah kata aku suka membebel kan.
ngahahahaha.
gelak shhhheeetttoooonnnn.
gelek inul.

3 comments:

  1. perangai kita lebih kurang je.
    agak-agak kalau jumpa mnih mau pecak wangsaWalk.

    ReplyDelete
  2. Eita,

    agak2 kamu dan kak ayu setaraf tak??

    nak akwan dgn kamu jugak!!!!

    ReplyDelete
  3. Kite pun suke balik umah golek2 dengan khaleesya kite...bile nak buat playdate Q dgn Kelly???

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...