Tabungan

25 August 2013

Semenyih - Bangi - Putrajaya

Aku tinggal di Semenyih.
Hantar Cha ke Taska di Bangi.
Kerja di Putrajaya.

Macam itulah rutin aku pagi-pagi. Memang habis masa atas jalan saja.

Orang selalu tanya pada aku, kenapa hantar Cha di Bangi?
Kenapa tak Semenyih atau Putrajaya?

Pada aku, Semenyih memang tak pernah jadi pilihan aku pun.
Sebab dari Putrajaya nak sampai Semenyih memang makan masa sejam lebih kalau ambil kira kesesakan jalan raya. Jadi kalau aku keluar pejabat jam 6.30 petang, aku hanya akan dapat sampai ke Semenyih dalam jam 8.00 malam. Pada aku, di situ pun dah membazir masa dah. Pada aku, biarlah aku habis masa atas jalan sekalipun, asalkan aku dengan Cha. Duduk dalam jem, dengan adanya Cha -- tak pernah buat aku bosan. Sekurang-kurangnya aku terhibur dengan keletah dia. Sekurang-kurangnya aku dapat main dengan dia. Sekurang-kurangnya kami bersama-sama. Atas jalan pun, atas jalanlah kan. Janji dengan Cha. Mungkin sebab itu juga kot, dia memang teramat-amat-amat manja dengan aku -- fully attached. Sebab memang siang malam dengan aku saja. 

*bahagia*

Jadi, ada yang bertanya -- kenapa tak hantar di Taska kat Putrajaya saja. Lagi dapat lebih masa dengan Cha. 

Taska di Putrajaya??

Berpeluh. Dengar pun dah takut. Banyak sangat kes pengasuh dera budak di Taska kawasan Putrajaya. Lately -- lagi banyak. Takpelah, biarlah Cha di Bangi saja. Cha pun dari umur 9 bulan dah duduk di Taska Bangi tu. Sekarang umur dah hampir 3 tahun pun. Alhamdulillah takde pape. 


koleksi gambar - Cha tidur dalam kereta
ada yang masa nak ke pejabat
ada yang masa nak ke Teluk Intan (memandu seorang diri berteman Cha saja)
ada yang masa nak ambil ayah kat tempat kerja


Cuma akhir-akhir ni saja. Aku rasa ---- hmmm.... kita simpan dalam entri lain kalilah. Nanti aku kongsi ya.








No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...