Tabungan

22 August 2013

Blood Test Result #2

Aku ambil keputusan darah 20 haribulan lepas. Dah 2 hari. Waktu bertenang. Waktu nak susun balik hari-hari. Waktu nak susun balik jadual. Waktu nak susun balik semua.

Alhamdulillah. Itu saja yang mampu aku ucap bila dapat keputusan tu. Semua clear.
Artritis - clear.
SLE - clear.
Lupus - clear.

Alhamdulillah. Cuma mak dah pesan supaya berubat kampung pula. Mana la tahu kan, memang sekarang ni zaman moden, tapi ---- mana la tahu kannnnnnn.

Walau apapun, terima kasih atas ingatan dan perhatian kalian semua terhadap kesihatan aku. Tak putus-putus kata semangat dan doa kalian. Terima kasih banyak-banyak. Terasa sangat-sangat diri ni disayangi. Aww!

***

Wake-up Call.

Walau apapun, keadaan ni sebenarnya menjadi satu wake-up call untuk aku. 

Namun, sebenarnya kita dari kecil lagi dah macam-macam wake-up call yang Allah s.w.t. beri pada kita. Tapi, dalam sedar tak sedar saja kita perasan semua tu.

Tuhan bagi kita jatuh basikal, supaya kita tahu betapa sakitnya bila jatuh basikal. Supaya kita berhati-hati bila kita naik basikal pada masa akan datang. Dan supaya kita tahu betapa sakitnya kalau kita jatuh pula dari motorsikal. Tapi buat mereka yang tak perasan dengan wake-up call yang Allah bagi tu, kita masih lagi bawak basikal tak sudah-sudah lajunya. Sendiri punya pasal. *senyum*

Dan pada aku, aku sedar -- Tuhan sebenarnya bagi peluang pada aku untuk perbaiki tahap kesihatan aku. Bagi peluang pada aku untuk tengok balik cara pemakanan aku. Bagi peluang pada aku untuk cari supplemen yang sesuai dengan cara hidup aku. Sesungguhnya Tuhan tu Maha Besar -- dia sentiasa bagi peluang pada hambaNya.

Bukankah kita ini hamba yang beruntung?

Alhamdulillah.



 



No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...