Tabungan

30 August 2013

Pengalaman Menyanyi Dengan Live Band

Selama ni, aku nyanyi karaoke ja. Orang dok kata suara aku sedap, tapi sebenarnya suara aku sumbang sana sini. Kadang-kadang aku rasa 'tuah' kot, time tu la dapat sound system yang sedap, suara otomatik sedap! Haha - bak kata watak Umie Aida pada watak Amy Mastura dalam filem Bintang Hati -- suara mesin! Haha.

Memandangkan orang dok canang kata suara aku sedap, band tempat kerja aku minta aku turun ke studio depa untuk test suara. Diorang tak ada penyanyi perempuan, sebab yang biasa nyanyi ngan depa semua ada kerja masa hari persembahan nanti. Kiranya aku last choice la! Haha. Memang dah tak ada orang dah boleh nyanyi.

Jadi aku dengan malu-malu kucing, pi la studio depa nak test suara.

KE LAUT! Itu ja aku boleh cakap. Susah rupanya nyanyi dengan band!! Boleh dengar sumbang sana sini. Dengan tak sampai note. Piching lari. Pecah sana sini. Aish malu gile nyanyi dengan budak2 band tu. Rasa nak tarik diri aje.

Tapi budak2 band tu rilek aje dengan aku. Aku dok minta maaf banyak kali sebab hancurkan sesi jamming diorang. Diorang rilek aje. Diorang kata boleh adjust lower kan note bagai. Kira support la juga mak yang tak pandai nyanyi ni hehe. Dan yang tak sangkanya, diorang suruh aku datang tiap2 hari untuk praktis sampai hari persembahan nanti. Kiranya memang dah official-lah aku kena nyanyi dengan diorang haha. Kitorang akan buat show (acewah!) untuk 2 malam berturut-turut. Satu malam layan lagu raya sebab majlis sambutan hari raya. Satu lagi malam baru nyanyi lagu-lagu biasa - kira dinner biasalah he.Dalam masa seminggu ni, kena praktis banyak gak lagu hehehe. Layannnnn.

Habis saja praktis, naik atas boss panggil. Dia terangkan itineri untuk event kami tu nanti. Katanya untuk dua malam tu nanti, aku kena jadi Pengacara Majlis. Aku dah terdiam -- sambil sengih-sengih. Boss aku tanya pasai pa?? Aku pun jawab, saya kena nyanyi malam tu boss. Aaa dia kata -- takpala, pegawai saya serba boleh -- nyanyi boleh, mengacara pun boleh.


Masalahnya -- itu kata boss aku.
Apa lak kata orang lain nanti?

Budak gemuk pendek ni -- gila mic gila pentas!!

Hahahahaha.

Sent from my iPhone

2 comments:

  1. Pedulik apa org kata.. yg penting mlm tu awak yg "punya" :p

    ReplyDelete
  2. yeaaa..tak sabar nak gi family day tgk che Ta nyanyi...jgn echa pegang lutut che ta itu jam sudah!!!hahaha..

    caya lah..patut la bos cayunk!! serbaboleh pegawai nya

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...