Tabungan

23 August 2013

Uniqlo - Berbaloi-baloi!

Selasa lalu, selepas ambil keputusan darah dekat KPJ Tawakal, aku terus pergi Mid Valley untuk makan tengahari dengan Nazri. Macam biasa, lepas makan kami akan jalan-jalan sementara tunggu waktu makan Nazri tamat.

Tiba-tiba Nazri kata mahu singgah Uniqlo -- kata beliau nak tengok-tengok satu barang. 



Aku memang jarang ke Uniqlo sebab pada aku Uniqlo ni agak mahal dan baju-baju dalam sana tak sesuai untuk aku yang berbadan besar ni -- haha.Tapi, Selasa lepas -- persepsi aku pada Uniqlo berubah! Aku rasa seronok sangat shopping di Uniqlo sebab pada aku apparel yang dijual di sana takdelah mahal sangat -- affordable, dan cantik-cantik. Cuma untuk baju perempuan berbadan besar, mungkin tetap susahlah nak cari yang sesuai -- yang buat aku rasa seronok ialah kerana aku dapat jumpa baju tidur yang cantik untuk Cha. Selain cantik, harga dia pun sangat-sangatlah murah!! Kainnya sedap pula tu!! Memang berbaloi!!



Disebabkan harganya murah -- RM17.90 sahaja, aku beli tiga untuk Cha -- sebab ada tiga saja warna yang berlainan di situ. Kalau ada 5 warna, rasanya memang aku ambil lima-lima warna. Haha.

Kenapa aku suka beli barang untuk Cha bila aku keluar berjalan? Jangan salah faham. Bukan bertujuan untuk sengaja 'hujan'kan dia dengan kebendaan. Dia lah satu-satunya anak aku buat masa sekarang ni. Manjakan dia selagi boleh. Itu tekad aku. Siapa tak sayang anak oii. Lagipun, aku pernah terbaca tentang satu cerita yang mana bila kita gembirakan hati anak -- kita dapat pahala tau. Senang saja nak dapat pahala. Gembirakan anak. Bukan dipijak-pijak anak tu. Bukan didera-dera anak tu. 

Jadi, sebagai seorang ibu yang dah beli hadiah untuk anak, memang tak sabar-sabarlah nak tunjuk baju baru tu pada anak. Tapi aku tetap tunggu Nazri balik dari kerja untuk sama-sama bagi baju tu pada Cha. Bila Nazri balik, dalam pukul 8.00 malam, aku terus ajak Cha mandi dan umpan dia dengan baju tu. Ye -- Qalesya memang susah nak mandi, kena ada something untuk motivate dia baru dia nak mandi :)

Bila dia tengok saja baju tu terus dia cakap 'beeuuuteefulll' (beautiful). Terus sengih-sengih ajak mandi.


Tengok Cha malu-malu dia bila mami dia suruh tangkap gambar sambil pegang baju baru. Ayah dia yang lebih-lebih hehehe. Lepas saja tangkap gambar tu, terus mandikan Cha dan dia terus minta nak pakai baju baru tu.



Nampak selesa kan? Memang selesa. Sebab leher luas, ketiak pun berangin (sepoi-sepoi),  seluar pun tak ketat. Memang selesa untuk tidur. Rasa macam nak pi beli lagi walaupun ada 3 warna tu saja hehe.

Oh. Lagi satu -- sebenarnya harga baju tu lagi mahal sebenarnya. Tapi tengah sales. Yang bestnya, sehari sebelum, Nazri kata harganya ialah RM24.90. Hari yang kami datang tu (sehari selepas) Uniqlo turunkan lagi harga ke RM17.90. Maknanya memang harga tak menentu kat Uniqlo tu.

Kena rajin pergilah maknanya. Survey harga. Pandai Uniqlo punya marketing team buat strategi pasaran!!


Berbaloi-baloi!!




1 comment:

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...