Tabungan

24 March 2014

OMJ - Owh My Jiran!

no no no. jangan salah faham. kami tak bergaduh. malah kami baik. serius. sangat serius. haha. tapi yelah. aku serius. jiran aku baik. kalau ikutkan, jiran rumah sebelah kami adalah seorang pakcik dan makcik yang baya mak-mak dan ayah aku. tapi, rumah mereka ni didiami bersama oleh anak perempuan mereka, suami anak perempuan mereka merangkap anak menantu mereka, dua orang anak mereka (ops dah jadi tiga baru-baru ini) dan seorang anak bongsu lelaki. hujung minggu pulak, anak perempuan mereka yang seorang lagi bersama keluarganya akan datang rumah itu juga. jadinya memang tak pernah sunyilah rumah sebelah ni.

makcik dan pakcik memang baik. peramah orangnya. kalau nampak kami laki bini memang akan tegur without fail. dan makcik dan pakcik memang protective terhadap aku dan Cha. pernah sekali Nazri keluar, dan rupa-rupanya dia dah suruh orang lektrik datang perbaiki barang letrik yang rosak kat umah kami. masalahnya -- Naz tak  balik lagi, tapi mamat-mamat letrik tu dah sampai depan umah. bila tengok ada ramai mamat-mamat depan umah, makcik ni cepat-cepat keluar dah interview mamat-mamat tu one by one. so, makcik ni memang baik, aku memang senang bila ada makcik ni, rasa macam ada la jugak orang tua yang menjaga aku kat sini. :)

masalahnya -- satu saja. masalahnya -- masalah yang kat mana-mana taman pun akan hadapi. masalah parking kereta. 

aku pun kadang-kadang rasa macam takde hak pun nak bersuara sebenarnya sebab yelah, memang susah nak parking kan. tapi kadang-kadang, jiran aku ni, suka sangat parking sampai ke area umah kami. bila mak ayah atau adik beradik aku datang, depa pulak terpaksa parking jauh. depa tak dapat nak parking depan umah aku sebab diorang dah parking depan umah aku.

dan semalam petang, adalah peristiwa yang paling best. kawan-kawan anak yang bongsu datang ke rumah jiran aku ni, dan diorang dengan selamba parking betul-betul depan pagar umah aku. blok kereta aku sampai tak boleh keluar. so im just like --- OMJ??

dan sebenarnya, itu bukanlah kali pertama kawan-kawan anak bongsu mereka parking selamba depan pagar umah kami. pernah sekali tu, kami keluar dari pagi -- petang baru balik. bila kami sampai depan umah kami, kami tengok ada kereta elok tengah park depan umah kami. bila kami bagi signal nak masuk, makcik tu datang dan minta kami park kat luar dulu sebab katanya kereta tu rosak -- tak boleh start engine. boleh? jadi kami pun parking la kat luar rumah, dan kereta tu pun stay depan umah kami. boleh?



haha. nasib baiklah makcik dan pakcik ni baik. jadi kami -- layankan aje lah.

but. what should i do? parking tepi-tepi rumah, masih boleh dimaafkan. tapi kalau parking depan pagar umah kita? itu macam -- haish.. :p



***

Bulan puasa dah makin hampir. masa bulan puasa nanti, minuman penambah tenaga ESP adalah produk Shaklee yang paling banyak orang cari. sebab ESP boleh bagi tenaga sepanjang hari. masa bulan puasa tahun 2010, aku tengah pregnant 6 bulan. ESP--lah yang aku minum buat penambah tenaga, yang selebihnya tawakal pada Dia sajalah. Alhamdulillah, puasa aku cukup sebulan :)



kalau ada sesiapa yang nak beli ESP dengan harga murah, boleh beli sekarang sebab dari Harga RM150 dah turun kaw-kaw. satu tin hayat dia lama (I mean the expired date haha). jadinya memang tak rugi kalau beli sekarang dan buat stok untuk bulan puasa nanti.

dan keistimewaan beli ESP banyak-banyak bulan ni adalah kerana:-
  • harga tengah murah.
  • beli 6 canister akan dapat percuma 1 canister.
  • keahlian Shaklee seumur hidup percuma.
  • rebat tunai masa tengah bulan nanti.
  • badan sihat, kulit cantik.

banyakkan?

apa tunggu lagi... :)




No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...