Tabungan

04 March 2014

TIPS MEMBELI DIAPER ANAK-ANAK

Bila kita nak membeli lampin pakai buang untuk anak-anak, ada banyak perkara yang kita kena ambil kira.

 
Sensitiviti Kulit Bayi
Bila mak nak beli lampin pakai buang ni, mak paling ambil berat tentang kesesuaian lampin pakai buang tersebut dengan kulit Cha. Masa mula-mula Cha lahir, hospital memang akan bekalkan diaper. Masa tu mereka bagi Drypers5 pada kami. Mula-mula pakai memang tengok Cha dah tak selesa. Bila nak cuci, baru perasan tengok pepet Cha dah merah-merah.

Aku terus tukar dengan diaper Huggies. Macam mana boleh terjebak dengan Huggies? Sebab aku pernah turut serta dalam bengkel mengandung anjuran Huggies, haruslah dapat banyak sample Huggies untuk new born.

Cha pula memang sesuai sangat dengan Huggies tu. Kulit dia tak pernah merah-merah lagi sejak pakai Huggies! Serius tak tipu.

Tapi kena ingat, kulit bayi adalah berbeza antara satu sama lain. Ada yang kurang sensitif, pakai brand apa pun tak apa. Ada yang sangat sensitif sampai kan tak boleh nak tukar cuba brand lain.

Cha Alhamdulillah, setakat ni memang rasi dengan Huggies :)


Harga Diaper
Harga diaper zaman sekarang, memang tak boleh kata apa dah -- mahal! Macam Huggies yang selalu aku beli, harga dia RM54.50. Mahal sangat!! Tapi, jangan risau, ada caranya untuk dapatkan yang murah. Caranya ialah -- pergi survey!! Hik hik.

Setiap pasaraya, rajin bagi diskaun untuk diapers. Macam sekarang, di Tesco, harga Huggies memang tengah mahal iaitu harga biasa RM54.50, tapi ada selected diapers yang mereka turunkan harga. Nanti depa dah jemu kasi brand tu murah, diorang akan tukar pulak brand lain untuk harga yang murah.

Aku baru saja beli Huggies di AEON JUSCO -- harga Huggies hanya RM36.50. Murahkan!!

Ataupun, pergi saja ke Manjaku!! Sure harga diapers murah-murah belaka. Serius tak tipu. Pergi survey. Kena rajin survey la. Kata sayang anak :)


Packaging!
Ini paling crucial. Taklah. Ini paling orang tak amik berat sebenarnye.

Mak-mak especially macam aku ni (ke aku sorang aje hahaha) sebenarnya senang tertarik dengan packaging yang attractive. amboi haha.

Macam masa aku pi AEON JUSCO, aku nak beli Huggies aje sebenarnya. Tapi terjumpalah diaper ni. Packaging dia sangat-sangat menarik perhatian aku HAHAHAHA!

Haruslah mak rembat! Harga pun murah RM26++ kalau tak silap!

Mula2 aku cakap pada Nazri, aku nak cuba diaper ni sebab dia jenis pant. Lagipun Cha pun memang rasi juga dengan brand ni. So nak cuba la kononnya.

Tapi bila Naz dah bayar, aku pun cakap pada dia -- saya nak beli yang ni sebab packaging dia warna PINK!





No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...