Tabungan

02 January 2010

..keinginan aku dibunuh secara halus..

apa yang kamu harapkan..
mereka punya ribuan..
kamu punya sudah ketinggalan bas..

kalau setakat kamera harga RM300 waktu semasa..
janganlah kamu harapkan gambar lagak kamera harga RM2490..

melihat gambar-gambar yang aku tangkap tengah hari tadi..
secara halus membunuh keinginan aku untuk terus bergambar riang..

ya..kamera itu sudah lama aku beli..
dari tahun 2007..
3 tahun kami sudah bersama..
mana mampu dia mengikut rentak zapin ku..

aku izinkan dia berehat..
nampak gayanya..
harus bergantung sepenuhnya kepada telefon tangan ku..

kualitinya tidak seberapa..
tapi lebih elok dari kamera usang ku itu..

aku katakan bahawa aku akan tempelkan gambar kenduri tengahari tadi..
tapi..memandangkan aku sendiri tidak gemar dengan apa yang aku lihat..
pasti kamu juga tidak mahu melihatnya..

maka aku letak gambar makan malam kami berdua sebentar tadi ya..



perasan putih sebentar..
coleslaw..tomato..cheese..daging burger dan ayam goreng.. :)

p/s ~
tahun ini akan pastikan dapat beli kamera baru..
:p

32 comments:

  1. aslm..
    sedap je tngk.blm makan lagi ni..
    nyum2..he3

    ReplyDelete
  2. kena beli yang baru tu...tak pun mintak kat orang tu

    ReplyDelete
  3. salam..apekate u bg je kt i kamera tu bg i pecah2kn...hehe

    ReplyDelete
  4. gua boleh bg pinjam duit.
    gua bukan along.
    cuma mahu nolong ma.

    ReplyDelete
  5. rilek2. semoga impian lu tergapai. hehe..

    ReplyDelete
  6. sedap nye..
    hehe..
    semoga impian membeli kamera itu tercapai...

    ReplyDelete
  7. ted| ~ hah, ni mesti kes tak percaya te yang wat makan malam eh heeee...

    ReplyDelete
  8. lanz ~ nak jemput pun tak tau ko kat ner haha :p

    ReplyDelete
  9. mamai ~ dah mintak bro, tak dapat hehe..

    ReplyDelete
  10. hisham ~ gve me ur address hahaha.. daku hantar kamera itu lalala :p

    ReplyDelete
  11. m_lex ~
    owh takut ambo :p
    thanks singgah :)

    ReplyDelete
  12. oranglidi ~
    amin!! :) thanks singgah!!

    ReplyDelete
  13. amieynna ~

    thanks sayang :p amin!!

    ReplyDelete
  14. uwh, menunya sungguh borjois. ;)

    ReplyDelete
  15. Tak pa la dik biarlah camera tu..habiskan isi kat dalam pinggan tu dulu..

    ReplyDelete
  16. kamera pakai kodak dok? :P

    p/s:budak budak sekarang jenis jalan jalan bawak DLSR. duit mana sebat entah.

    ReplyDelete
  17. akak..letak je la gamb02 tu...

    ReplyDelete
  18. wah wah wah...dah ade azam thn baru..hehe

    ReplyDelete
  19. jurukopi ~ terima kasih singgah :p

    ReplyDelete
  20. ghostone ~ insyaAllah..akan cuba sedaya upaya!! :p

    thanks singgah :)

    ReplyDelete
  21. anak muallaf ~

    takde selera..leh ker?ihiksss

    ReplyDelete
  22. kuwe ~

    kakak terpikir menda yang sama..
    kakak pun tak dapat beli lagi menda dddslsdr apa menda ntah nak sebutnyer :p

    ReplyDelete
  23. dek sha ~

    kakak dah buang..sadis huhu :p

    ReplyDelete
  24. dek solehah ~ haruslah....AWwwwwW!! :p

    ReplyDelete
  25. baca tajuk saya ingatkan cerita orang bunian !

    ReplyDelete
  26. aritu gi vs ade jumpe camera canon d300 harga 2388..klu canon d500 3388..emm mhl taw tapi mmg best view nye kan..hee

    ReplyDelete
  27. kf ~

    nak yang ribu ribuan tu la...leh dapat ker ihiks :)

    ReplyDelete
  28. Salam Te...jangan la bunuh membun uh awal Tahun ni..dah cukup keganasan kat Malaysia sekarang ni...Tak nak bagi Akak sebab anak ada 3 orang kamera baru ada 2 ketoi...kalau te bagi cukup la pusaka nak di agih2 kan...hahaha...caya lah kan!~~

    ReplyDelete
  29. ahaks ahaks kakak ni la hahaha..
    kamera tu dah tak elok snagat la kakak heee..

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...