Tabungan

28 January 2010

..perasan bagus..


perkara ini dah lama sebenarnya..
menari-nari dalam kepala..
sekejap cha cha, sekejap zapin, sekejap inang..

lama aku perhati..
aku punya ramai teman begini..

kadang-kadang..
seronok bila bersembang dengan teman-teman sebegini..

aku akan pandang sedalam-dalamnya..
mendengar semua cerita dengan asyik..
kadang-kadang senyum hadir di bibir..
tanpa aku ukir dengan kikir kayu..

kadang-kadang aku terpikir..
bagaimana boleh mereka jadi sebegitu yakin begini..

pernah sekali aku berbicara dengan seorang rakan..
bercerita tentang cinta..
tentang bagaimana jodohnya masih belum sampai..
walhal aku bakal dinikahkan tidak kurang berapa hari..
lantas dia memberi komen..
"yolah..aku tahu..aku memang lagi cantik daripada ko..
tapi tulah...jodoh ko sampai dulu nak wat camner"...

huhu..terkedu aku sebentar..
*senyum menggila*

aku berpendapat..
pada dasarnya..
perasan bagus punya dua sisi..

sisi positif yang aku rasa bagus..
kerana mereka yang sebegini..
sangat yakin dengan diri sendiri..

holah..
takkan la boleh rasa diri cantik..
kalu tak yakin yang diri tu memang cantik kan..

dan dari sisi negatif nya..
jika mereka jenis ini terlalu sangat perasan bagus..
bukankah membuat orang jelik dan menjuih bibir tanda meluat??

ahaks..


p/s ~
kamu pernah jumpa orang begini??

5 comments:

  1. terlebih yakin pun x bagus..

    kurg yakin pun x elok..

    so sdg2 ajelah..!
    *tgk cermin ari2 klu nk kate org emm

    ReplyDelete
  2. he he he...

    belum lagi rasanya. ekekeke

    paling koman pun kalau org tanya aku. kenapa x kawen lagi.
    aku jawab 'belum jumpa jodohnya',

    ekekekek.

    x de lah aku nak bg jawapan perasan macam tu.. ekekekek

    ReplyDelete
  3. Akak punya masalah..tak yakin dengan keupayaan diri..nasib baik...HB ada menyakinkan..tu pun mesti nak tanya berulang-ulang kali....masih tak yakin2 jugak...manusiakan banyak ragamnya....macam mana Akak nak tingkatkan keyakinan diri...jenis yg sgt terasa rendah diri.....ni pun tak elok jugak kan!!

    ReplyDelete
  4. sedih lak saya ckp psl kekinan der ni sbb sy mg sgt rendah dri dlm ni..huhu

    ReplyDelete
  5. perh! ape motif dia berkate sedemikian???

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...