Tabungan

28 January 2010

..Pernah tak korang SENTAP!!..

pernah tak..

kamu rasa kecil hati..
sekecil kecilnya..
sampai kalau kamu letak bawah mikroskop pun..
hati kamu takkan nampak dek zahir..

pernah tak..
kamu kecewa..
sesadis sadisnya..
sampai kamu terdiam kelu tak bicara..
bila bercakap titis air mata..

pernah tak..
kamu berjauh hati dengan seseorang..
sampai kamu pandang dia dan kamu alihkan pandangan ke tempat lain..
bila tunduk ke lantai..kamu ketap bibir sambil tutup mata..

pernah tak..
kamu sedih..
sampai orang pun tahu kamu sedih..
dan semua bertandang ke bilik..
menepuk bahu dan berkata..
"cik ita janganla sedih"..

aku pernah..
dan aku masih berkecil hati..

p/s ~
aku nak jadi pendiam di ofis..
aku nak senyap saja..

24 comments:

  1. aku ada cerita hari tu pasal aku sentap dgn seorang staff kat Jabatan AKauntan.

    tapi kamu cuba ambil masa untuk sejukkan hati dengan org yg buat kamu sentap tu.

    ehehehehe

    ReplyDelete
  2. emm base ler tue mebe org tu terlps kate or sumtink !
    btw jgn simpan2 lame dlm hati nnti parah !

    ReplyDelete
  3. prnh sgt kak
    tetibe jer

    ntah knp ade perasaan camtu
    huhuhuhu~

    ReplyDelete
  4. akak..0rg selalu sgt rasa cmtu...selalu sgt2..

    ReplyDelete
  5. jiwa wanita..mmg sensitif ek..

    ReplyDelete
  6. diam adelah pengubat segalenye,,,

    tp diam2 pon ade batas kan kak...

    sedih??? lumrah manusia kak, ingat, cabaran mematangkan kite,,,

    salam tazkirah, slmt bramal =)

    ReplyDelete
  7. kak...sy tgh sentap ni...n sy lebih suka diam n belek blog kawan2..

    ReplyDelete
  8. Ha...Ita..Akak dah selalu jugak...sampai Abang tak perasan pun Akak tengah sentap...hehe....end up...Akak gi tanya dia " nape tak pujuk pun..." ...Dia tanya balik...."sentap nape pulak"...

    haa...sampai tak perasan...!!!

    Kesimpulannya...jiwa yg sensitif...memang mudah sentap...manja sangat lah tu!!!

    ReplyDelete
  9. saya pernah.. da byk kali... takpe la... jgn sentap2... ade problem je kt kongsi sesame ye.. saya sentiasa ada...untuk kamu..

    ReplyDelete
  10. aslm..
    ak kalo nk di ikutkn hari2 nk tersentap.
    tpi nk jaga hati kwn nye pasal ak lebih bnyk ignorekn je..he3
    wanita sebagai pompuan maybe lagi cepat terasa kerana jiwa kaum pompuan ni mudah tersentuh..

    ReplyDelete
  11. Salam..
    yer jiwa perempuan mudah tersentuh
    kadang2 ada yang susah nak bezakan nasihat dan teguran. (keluar tajuk ker? hehe)

    ReplyDelete
  12. ted| ~ insyaAllah .. thanks sahabat :)

    ReplyDelete
  13. cik biol ~ ada satu dua tiga orang tu haaaa.. huhu..

    ReplyDelete
  14. dek sha pun?? kamu selalu tersenyum aja sayang??

    ReplyDelete
  15. fid, akak memilih diam yang berbatas tuh hehehehe..

    ReplyDelete
  16. alvin ~ yo ko..nnt kakak belek blog kamoo semula kay :)

    ReplyDelete
  17. kak watie ~ manjer gitewwww hee..

    ReplyDelete
  18. mrscee ~ skang dah takleh kaco kamuu sayang hee..

    ReplyDelete
  19. lanz ~ kamoo sangat memahami ya..untung kekasih kamoo :)

    ReplyDelete
  20. billet ~
    owh tak kuar tajuk pun heee..

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...