Tabungan

10 September 2012

Pemandu P

sesi berceloteh kini kembali.

mak nak cerita pasal pemandu P.
apa itu P?
ala..., yang bawa kereta ada pelekat P tu. okey, jangan nak kondem-kondem this type of driver ek. sebab semua orang yang bawa kereta akan bermula dengan pelekat P tu (except tok nenek mak ayah kita la kot sebab zaman depa takda P P segala ni). 

macam aku dulu, aku bersyukur sangat sebab direka pelekat P ni. sebab kalau aku bawak slow ker, salah jalan ker, terlupa bagi signal ker, aku berharap sangat diorang simpati dengan aku bila tengok ada pelekat P kat kereta.

macam ada sekali tu, first time bawa kereta kat highway, drive dari KL ke Ipoh, 70km/j kat lane tengah..tak pasal-pasal kena hon dengan lori. 
ampun, aku cuma driver Permulaan ya.

tapi.... tak semua yang berpelekat P ni memanfaatkan ke'power'an pelekat ni. sebab satu, mungkin diorang dah biasa bawa kereta secara 'haram', cuma baru nak amik lesen secara sah. dan dua, sebab diorang tak faham pun apa maksud P ni sebenarnya. hahaha.

kenapa aku meraban pasal pelekat P?

sebab pagi tadi pemanduan aku terganggu dengan pemandu P.

nak kata dia ni takut bawa kereta, aku rasa tak, sebab dia bawak laju.
nak kata dia ni baru bawa kereta, cilok bukan main.
tapi what can i say about this lady driver, dia macam reckless sikit. bukan sikit. banyak hehe.

okey, just bayangkan, dia bawak laju, pastu gila ikut bontot kereta rapat-rapat, dari lane tengah masuk lane kiri sikit lagi nak kena bontot kereta depan, pastu sebelum sampai tol, aku ingat dia nak pi lane Smart Tag, alih-alih boleh dia pintas masuk lane paling kiri nak gi lane tunai.

gila merbahaya cara dia bawa kereta.

so............................................ drive carefully. biar orang kutuk kita 'dasar P, bawa kereta lembap!!' daripada ko menyebabkan orang accident atau ko sendiri accident.

ok. tata titi tutu.

don't sleep and drive unless you are the passenger only 

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...