Tabungan

15 November 2013

15 November 2010 -- 3 tahun yang lalu

14 November 2010, 3 tahun yang lepas, aku bermalam di Hotel Flamingo Ampang kerana Nazri ada kerja di situ. Kebetulan, 15 November 2010, aku ada check-up untuk minggu ke 38 kandungan aku tu. Memang dekat Ampang Puteri dan Flamingo (walking distance) saja. Aku siap gurau dengan Nazri, kalau tetiba rasa nak bersalin, dan Nazri pula ada kerja, jangan risau, aku boleh berjalan saja ke sana. Konon. Haha.

Jadi pagi 15 November tu, lepas Nazri habis kerja dia dekat hotel tu, kami terus ke Ampang Puteri.

Memang doktor dah pesan pada kami, kalau tekanan darah aku masih tinggi, dia nasihatkan untuk induce sahaja memandangkan kandungan aku pun dah masuk minggu yang ke 38. Memang sejak akhir-akhir tu, tekanan darah aku naik which is tak elok untuk baby. Jadi, check-up kali tu sebenarnya mendebarkan kami.

Pagi tu pula, sementara menunggu Nazri, aku perhati baby tak bergerak-gerak. Selalunya subuh dah bergerak, dah buat senaman, dah buat aku senak la pendek kata hee. Tapi pagi tu senyap. Aku dah risau sebenarnya.

Sampailah tengahari kami nak pi check-up tu, baby dah menendang. Baru bangun rupanya.

Masa kami menunggu giliran, pun menendang-nendang lagi hee. Tak menyabor nak jumpa doktor.

Bila kami dah masuk bilik doktor, doktor terus check tekanan. Pastu dia cakap -- 'okey, tekanan masih tinggi, sekarang masuk ward, kita induce, petang dapat anak'.

Aku dah terlopong.
Nazri lagilah.
Tak dapat nak bayang muka dia hahaha, mesti nak tergelak haha.

Pastu bila tengok muka kami macam tu, doktor gelak dan dia cakap, 'okey takpe, cepat sangat ya? Macam ni, balik dulu, rehat, tenangkan fikiran, malam nanti jam 12 check-in. Jam 4 pagi kita masuk ubat, jam 10 kita dapat baby'.

Nampak tak ayat dia -- KITA.


Haha. Baik la sangat doktor ni.

So kami pun balik, aku pun makan sepuas-puasnya -- maklumlah nak pantangkan.

Aku ingat lagi malam tu. Kami pi makan A&W, pergi Tesco beli bedung anak (baru perasan tak pernah beli) dan pergi jumpa mak Nazri untuk ambil air selusuh.

Jam 12 malam, kami laki bini dah ready check in hospital dengan beg berendeh-rendeh hahaha.

Jam 4 pagi, nurse gerak untuk masukkan ubat.

Pastu kami tidur semula.







Okela nak tidur.


Ngantuk.

Esok 16.11.2013 sambung kisah 16.11.2010 :)

To be continued.




Sent from my iPhone

2 comments:

  1. Wooooiiii apa nih sambung..! Haha.. stress I.. haha.. happy birthday cha...! Keep on jadik anak manis dan Solehah aamiin..

    ReplyDelete
  2. wah.. tak sabar nak cerita selanjutnya.. ;)

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...