Tabungan

22 February 2010

::hari-hari biasa::

Alhamdulillah..hari ini bermula macam biasa..tidak boleh dikatakan baik..dan juga tak mau la dikatakan tidak baik..cuma perjalanan pagi ini lancar..

kerja banyak..tapi apa mahu buat..kerja untuk hidup..sangat bersyukur masih punya kerja untuk dibuat..kalau takda kerja pun,masalah jugak kan..

jalan dah kembali padat..sana-sini nampak kereta saja..pagi-pagi lagi dah nampak accident..seorang lelaki memegang kepala..kepala tu..sakit tu..pasti..mahu pening sampai petang..MC la jawabnya hari ni..sian dia..

keadaan di pejabat..sudah berjalan macam biasa..kembali bising..hiruk pikuk..hingar bingar dengan gelak ketawa all the kakak-kakak and abang-abang *senyum* ..minggu lepas sangat sunyi..semua bercuti panjang..walaupun perayaan tahun baru cina..tapi melayu yang sakan bercuti.. *senyum lagi* ..

pagi-pagi lagi..jumpa kawan dalam lif..dah diberitahu ada meeting pagi ini pukul 9.00..wah..tak sempat tengok e-mail lagi..dah tahu ada meeting..niat hati nak mintak skip..tapi tak dapat..huhu..duduk la jugak dalam meeting tu..bagi sebutir dua pendapat..kang kata tak mengikuti meeting pulak..tapi Alhamdulillah..meeting ini ada decision..ada perubahan baru dalam tempat kerja ku nanti..semoga perubahan ke arah kebaikan..

hidup ini..semua berkisar tentang perubahan..dari kecil lagi..kita dah belajar tentang perubahan..dari merangkak..terus berjalan..lalu berlari..kalau tak berubah..baik terus merangkak saja kan..

dari tadika..naik darjah satu..masuk tingkatan satu..masuk universiti..semua nya perubahan..

kalau dulu kita boleh berubah..kenapa sekarang ramai yang tak nak berubah..berada dalam zon selesa?itu jawapan yang selalu diberi..makin tua makin tak nak berubah?susah tu..takda development..tiada pembangunan diri..susah..

aku bersedia untuk berubah..jujur..betul..dulu aku juga berada dalam fasa perubahan..

dulu bekerja swasta..kerja bank..gaji banyak..tapi..aku mengambil keputusan untuk berubah..??..berubah la kan??dari kerja swasta..masuk ke kerajaan..dari gaji banyak..down-grade gaji sikit..tapi pada aku..perubahan yang aku lakukan memang memerlukan pengorbanan..tetapi ia membawa kebaikan kepada aku..kebaikan apa..??..owh banyak..hahaha..

tapi apa yang penting..perubahan perlukan pengorbanan..yang mana pengorbanan itu kadang-kadang sangat-sangat tidak dapat dilakukan oleh setengah-setengah pihak..pihak-pihak yang degil..*ihiks*

walau bagaimanapun..perubahan itu satu yang penting..

penting..bila kita mahu berjaya..

p/s ~
boring kan entri nih??
sorry..
terasa nak luah perasaan lak tengah hari yang panas nih..
*senyum*

7 comments:

  1. Akak sabar banyak-banyak yee....setiap kita buat kebaikan ada balasanya. akak mesti kuat macam mami.

    ReplyDelete
  2. hidup ni indah dan nikmat kan... Bersama kita menghayatinya

    ReplyDelete
  3. kak, sy kalau takda keje macam boleh kene sakit hati dan mental saja..haha

    ReplyDelete
  4. syoknya kalo dah memang dalam zon selesa..sapa x nak..saya la kak, tgh down skg fikir nak selesa ja..haha

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...