Tabungan

30 March 2010

..mami atau Encik Nazri?

pagi ini bosan sedikit.
Encik Nazri udah pulang seawal pukul 6.00 pagi.
bekerja hari ini.
dapat cuti sehari saja.

selalu bangun pagi, pasti disambut senyuman Encik Nazri.
selalu bangun pagi disisi Encik Nazri, rasa selamat.
tapi,
hari ini disambut senyuman misi penghantar makanan pagi hee.
masih selamat. masih selamat. heeeee..

perut masih sakit.
hopefully boleh sembuh cepat kan kan kan.

mimpi.
mahu buang air kecil.
tapi tidak keluar ditempat selalu.
sebaliknya di 3 lubang yang ditebuk ini.
tak senonoh.
hahaha..

terbaca blog mami semalam.
dia kalau boleh mahu aku pulang ke Ipoh dengannya.
cian dia.
katanya hati tak tenang tinggal aku sendiri ketika masih sakit begini.
Encik Nazri pasti bekerja.
pasti tiada siapa mahu menunggu ku dirumah nanti.
adik ada sehingga 7 April ini.
selepas itu aku bakal keseorangan di rumah.

tapi kalau aku pulang ke kampung,
Encik Nazri bagaimana ya?
nanti dia pula keseorangan di sini.

lagipun nanti bulan 5 nanti pula,
dia bakal keluar stesen selama sebulan.
mahu 2 bulan tak berjumpa nanti.

waduhhhh..

p/s ~
bagaimana ya?

12 comments:

  1. balik ikot mami je la sis... sementara kan...

    ReplyDelete
  2. bergnatung pada keadaan diri kita...

    ReplyDelete
  3. Salam Te...Sorry Akak baru tahu ...ni 1st n3 Akak baca tak tahu detail lagi ni....it's not a matter of choice...who you should take side....tapi masalah kesihatan...& mami lebih berpengalaman untuk menjaga kebajikan kamu Dik...En Nazri ada hak atas kamu...tapi dia harus bekerja...itu ibadah & tanggung jawab beliau....jadi ikit Mami balik Ipoh akan bawa lebih kebaikan dari kamu sendirian nanti di KL...demi masa depan yang lebih melapangkan dada....apa2 pun minta pandangan En Nazri dahulu...dengan izin & restunya!Get well soon Dik!
    Baru nak baca previous entry.....to get the real picture of what happened!

    ReplyDelete
  4. dok ngan ur mum more btter..
    :)

    ReplyDelete
  5. salam, banyakkan bersabar dan berdoa selalu ye, cikgu zam doakan awak cepat sembuh, Aminn

    ReplyDelete
  6. Te fikir elok2..

    kalau balik ipoh mami ada.

    tapi setuju nasihat kak watie.
    tanya pendapat en nazri dulu!

    jaga diri elok2 te

    ReplyDelete
  7. hop sis cpt sembuh..
    hurm...adk xkwin..
    alam umahtga nie xtau lgsg.
    xtau nk bg jwpn yg mn 1...
    mami atau bro..:P
    mf yer..

    ReplyDelete
  8. salam... kalau sy yg berada di pihak en. nazri tu..sy akan izinkan isteri sy balik kg menjaga ibunya. lagi pun masa x ada anak ni suami boleh jaga diri masing..alah bukannya x biasa basuh n gi beli nasi di gerai. tp bila ada anak2 kecik tu yg jd masalahnya. Kalau ada anak pun, u bawalah dia balik kg sekali. Your hubby leh dok sorang2 di KL tu. Tp sebelum u balik kg baiklah pasang CCTV kat umah tu sbg langkah berjaga2. Tapi daddy yakin en nazri ni suami mithali. Insya Allah.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Te, Mmg kalau ikut hati kita mesti akan ke ibu tapi kita dah bersuami kann... tanyalah pendapat Nazri dulu. tunjukkan rasa hormat pada dia. (jgn salah anggap ye Te, bukan kita xhormat tp membuat keputusan selepas alam berumahtangga memang perlu berbincang)

    Te, admitted kat mana ye ?

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...