Tabungan

07 October 2011

Kenangan #11 - pasal kawin lagi

akhirnya aku kawin juga dengan Encik Suami.
despite of everything...........kawin tetap kawin.

lepas nikah, yakni kenduri belah aku di Ipoh, aku masuk kerja sekejap.
orang kawin masuk kerja kan.......haruslah jadi tumpuan.
inai pun merah lagi. semua orang pakat belek la.

datanglah seorang manusia. dia suruh aku buka rantai tangan yang aku pakai *rantai tangan masa batal air sembahyang*.
dia timbang-timbang.
pastu dia kata, 'owh dalam ni kosonggggggggg...berapa ni?'

aku kata, '1200 aje kak...'

dia kata, 'ish 1200 kosong camni.....'
.
.
.
.
.
.
.
oke.
itu aje yang laki aku mampu.
apa boleh buat.
.
.
.
.
tak mo cte dah la. nnt byk lagi cte pasal manusia yang suka pangkah aku ni. byk lagi sebenarnya dia pangkah. tapi takpelah, biar jadi cerita kami saja ya. ihiks ihiks.
.
.
.
abis dah slot kenangan *senyum*

5 comments:

  1. alamak ai..sampai timbang2 macam tu.best gile dia punya tahap concern..huhu :p

    ReplyDelete
  2. Tu la sejenis manusia yang takleh kalah dengan orang.Tau nak kondem orang lain je..huhu

    ReplyDelete
  3. orang macam tu 'otak kosong'

    haha!

    ReplyDelete
  4. wah...akhirnya tamat sudah ku baca kenangan mu ini...suka la baca kisah kenangan eta...kelakar pun ada teringat zaman sekolah dolu2...

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...