Tabungan

06 October 2011

Kenangan #2 - Zaman Sekolah-sekolah

Aku sambung sikit pasal ayah aku 'transfer' tadi.

Ayah aku 'transfer' masa aku darjah 3 kalau tak silap.
Masa tu memang separuh kelebihan jadi 'anak cikgu' dah ditarik semula.


Makan kena kat kantin.

Dah kena beratur masa perhimpunan.

Kena kutip sampah.


Tapi, tang kena marah, masa lagi ada immuniti. Takde orang berani marah beb. Ko nak kena report ngan Cikgu Mutalib? Pergh berlagak gila aku masa tu. Masa tu je la. Sekarang mak dah zuhud.


Masa aku darjah 5, adik aku dah masuk tadika.
Nama lagi adik kan?
Dia 100 kali ganda lagi manja dan gedik dari aku.
Oleh kerana terlebih manja, beliau dibawa oleh ayah aku ke sekolah.
Macam aku dulu la. Ganti tadika.


Apa kena mengena dengan aku dalam kes ini?
Yolah, aku kena ikut sekali ke sekolah ayah aku sebab nak kena jaga adik aku ni.


Sekali lagi dapat 'title' 'anak cikgu'.
Owh kali ini mak lagi gedik hokeyyy.
Gedik tak ingat.
.
.
.
.
.
Mak sendiri malu bila ingat tahap kegedikan mak masa darjah 5 tu.
.
.
.
.
.
shame on yu.
.
.
.
.
.
.
Ok. Tak mahu cerita banyak la.
Malu.

3 comments:

  1. tiba2 teringat ada org tu pegang Snow White masa pementasan minggu Bahasa Inggeris..ingat tak..?? hehehe :)

    ReplyDelete
  2. wah.. 100 kali ganda lebih manja dan gedik... heeeeee.....

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...