Tabungan

15 October 2011

kematian.

akhir-akhir ni, selalu dengar tentang kematian.

dia meninggal..
dia pergi..
dia meninggal..
dia pergi..

bila asyik dengar tentang kematian, teringat artikel tentang tanda-tanda kecil kiamat 'ramai orang soleh meninggal dunia'


Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad

ok.

teringat tentang mati, adalah perkara baik sebenarnya. ini membuatkan kita sentiasa beringat tentang amalan kita. adakah amalan kita diterima? cukupkah amalan itu?

aku selalu terfikir, kalau sudah tiba masa aku, biarlah 'tugas' aku di dunia sudah selesai. biarlah aku besarkan Qalesya dengan sempurna dahulu. biarlah aku dapat selesaikan semua hutang aku. biarlah aku dapat menjalankan tanggungjawab aku kepada ibu bapa ku terlebih dahulu.

bila aku sakit, aku takut... terfikir, dah sampai ke masa aku? dosa aku banyak. pahala entah banyak mana. mana tempat aku nanti?

masa tu jugak, aku terfikir, apa akan jadi pada Qalesya? apa akan jadi pada Nazri. aku belum sedia. eh takut la pulak mak ni.

***


eh takut la pulak mak ni.
tiba-tiba mode serius kan

1 comment:

  1. setiap yang bernyawa pasti akan pergi..
    sungguh dalam hal ini kak pun takut..
    namun, kita sama2 berdoa, agar DIa ambil nyawa kita sebelum dapatnya kiamat

    ingat mati itu mmg amalan mulia

    kiss utk bb Q ya eita..

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...