Tabungan

11 October 2011

WIR Campaign - Covering the chest is the best. Campaign #1

apa itu WIR?

WIR stands for Wear It Right.

tadi jalan-jalan di blog Sue Anna.

baca tentang WIR Campaign ini.

mak tertarik oke.

ya. mengaku sajalah. masa zaman jahil, macam inilah mak. tudung memang selepang ikut suka suki hati. pakai tudung pun masa tu sebab asyik kena marah dengan ustazah, asyik kena marah dengan mak. jadinya bila pakai, asyik nak selepang aje.

bila dah tua-tua ini *bulat mata* barulah nak susah-susah hati kenapalah jahil sangat dedolu.

oleh itu, mak ni menyerulah rakan-rakan semua, moh kita ikut kempen ini.

pelan-pelan kayuh kan.

mula-mula pakai tudung.

pastu betulkan cara kita pakai tudung.

biar menepati konsep bertudung sebenarnya.

ada yang bertudung kerana fesyen.

ada yang bertudung dekat pejabat saja, kat luar open-air.

siapa mak nak menegur, tetapi, ingat-mengingati kan baik.

ini juga peringatan untuk mak juga.

sama-sama mengingati.


jadi apa kata kita sama-sama berjemaah menghangatkan lagi kempen ini?

sahut seruan, perlahan-lahan kita berubah.


mak di sini

2 comments:

  1. pelan2 kayuh yer..itu idea yg bagus... moh kita sahut bersama

    ReplyDelete

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...