Tabungan

06 October 2011

Kenangan #5 - Zaman Sekolah-sekolah

Lepas PMR, aku masih duduk sekolah yang sama.


Mak aku taknak hantar aku sekolah asrama. Katanya nanti jadi jahat. Aku tengok ramai aja budak asrama tak jahat pun?? Dalam hati aku, itu alasan saja, tak nak pisah dengan aku lah tu.


'Form 4' orang kata zaman 'honey-moon'.
Memang aku 'honey da moon' sungguh.


'Time' ni la yang aku giat dan aktif menari tu. Hehe.


Masa ni juga, aku baik dengan seorang cikgu yang mengajar subjek English. Kalau diikutkan, dari 'Form' 1 lagi dia dah 'train' aku jadi .... jadi apa eh?


Tapi yang pastinya, masa 'Form' 1 aku dah jadi MC untuk satu Exhibition English. Sebabnya dia kata, Presiden Kelab Bahasa Inggeris dia *student Form 5* tak berani nak jadi MC.


Masa 'Form' 2 dia bawa aku pergi tengok English Debate kat sekolah STAR.


Masa 'Form' 4 aku dah jadi First Speaker untuk Kumpulan Debate English Sekolah.


Macam hebat la konon kan? Korang semua kena tipewww ewww. Aku memang 'First Speaker', tapi speech bukan aku buat pon. Aku baca aje hahaha. Sebab aku kan menang gaya. Otak kosong! Cit.


Masa 'Form' 4 juga, aku dah di'train' untuk jadi Ketua Pengawas. Setahun aku ke hulu ke hilir berkepit dengan Ketua Pengawas tahun tu.


Tapi, masuk tahun baru, tahun 1999, cikgu kesayangan aku tu tak jadi Cikgu Pengawas dah. Cikgu lain ambil alih. Cikgu kesayangan aku dah pesan awal-awal yang dia dah 'train' aku. Tapi dia buat tak tahu.


Korang nak tau wat happen?

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tahun tu aku tak jadi Ketua Pengawas.
Tak juga Penolong Ketua Pengawas.
Tak juga Setiausaha.
Tak juga Bendahari.

.
.
.
.
.

Aku tak tahu la apa salah budak umur 17 tahun yang dia dengki sangat tu. Tapi memang cikgu tu banned aku terus.

.
.
.
.
.

ada aku kisah?

.
.
.
.
.
.

hari angkat sumpah, aku tak datang sekolah.

.
.
.
.
.

aku tak pernah pakai baju pengawas.

.
.
.
.
.
.

kecik ati memang la kecik ati.
aku budak je kot.
masa tu.

1 comment:

terima kasih atas segala pandangan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...