Masa untuk percutian pantas ya anak-anak.....
Dan ahli-ahli untuk percutian ini adalah bertambah...
Kali ini kami pergi lagi ramai iaitu mami, ayah, pak long, mak long, pak lang dan maksu...
Kami memilih untuk ke Melaka tapak warisan dunia...
Oleh kerana masa agak suntuk untuk buat preparation, kami main belasah saja dalam pemilihan hotel..
I dont know how, but we bump into this Permaisuri MITC Melaka Hotel di Jalan Food City very near to MITC dan Melaka International Bowlig Center.
My review.........:
This hotel is NOT RECOMMENDED AT ALL!
yes it may sound terrible but yes, we are having bad experience here...
Kitorang sampai sini (hotel) lebih kurang pukul 3.30 petang.
Masa kami sampai kami diberitahu oleh front service bahawa bilik tak siap kemas lagi...
Padahal masa kami call awal tengah hari tadi, beria-ia sangat diorang suruh sampai sebelum pukul 3 or if not bilik tu akan di let go pada orang lain..
Then, oleh kerana nak tunggu bilik tu dikemas, kitorang pun lepak la cafe kat hotel tu.
Kat situ dah tunggu bapak lama dah...
Makanan gila lambat nak siap...
Bila kitorang dah habis makan, kitorang dengan CONFIDENTnya terus la naik ke bilik yang diberi...
Kitorang amik 4 bilik dan 2 dari bilik tu masih tak siap..!
Bayangkan berapa lama kami lepak kat cafe tu tadi, and yet bilik masih tak siap!
Adik ai dah mengamuk dekat kaunter, dan apa yang diorang boleh buat ialah sengih macam kerang busuk and say sorry WITHOUT ANY SOLUTIONS!
So we just waited until diorang siapkan bilik kami..
But at last, adik ai diberi bilik lain sebab kalau nak tunggu bilik siap mmg azab...
Itu pasal nak dapat bilik..
Ini bila dah dapat bilik...
Masa aku masuk bilik, halahai..keadaan bilik sangat menyayat hati..
Pintu bilik masih guna sistem kunci...takda kad..
Pintu bilik mmg takde security langsung, kalau tak hati-hati memang tak perasan bilik tu masih tak berkunci..
Suis tercabut dari dinding..Bakul sampah jenis bakul sampah dalam bilik darjah..
No peti ais..
And to out suprise, they forgot to put towels for us.
So husband pi la mintak towels, diorang dapat bagi sehelai saja, bila mintak satu lagi diorang kata dah habis, but husband still mintak juga and nak tau apa diorang buat, diorang ambil balik towel dalam bekas yang dah dipakai danbagi pada husband. Still basah lagi towel tu. Just imagine betapa marahnya husband ai masa tu. Oke, taknak cite how dia marah huhu...
Lagi satu, kat sini ada nyamuk..Hotel ada nyamuk, very the funny!
So kengkawan, ai bukanlah nak merosakkan bisnes diorang, but thru experience, my bad experience, well this hotel is not recommended ya..
Unless they find way cara nak overcome kelemahan diorang ni..
Owh, and rate diorang, RM180 for Superior room.
Ada 1 katil besar dan 1 katil kecil..
Hotel murah expect layanan bagus?
For me, kalau korang letak rate murah pun, korang takleh layan customer macam ni...
Korang bukan termasuk dalam bajet hotel pun..
You have your own website.
Ada chain of hotel.
Kat PD pun ada cawangan korang.
Sooo...takleh la layan kami camni.
Patutla beria-ia suh bayar terus.
Rupa-rupanya supaya kami takleh nak angkat kakikan?
How sweet facing beach!
adoi!
ReplyDeletesangat tak beretika!
kasik towel basah???!!!
what the.....!!!!
komplen kat manager die takleh ke kak tata?
alahai...carik tmpt lain la!
nak kirim fm melaka 2 ketul yg berbaju kebaya bleh ke?
hikhikhik =p
Teruknya!
ReplyDelete